[ajanlo=474][igazitas=left/]A cég 4400 szerelője, takarítója és gondnoka a leépítések és a szerintük alacsony bérek miatt kezdtek sztrájkba szombaton, miután szakszervezetük és a vállalat vezetése közötti tárgyalások eredménytelenek maradtak. A cég 50 százalékos leépítést és 25 százalékos bércsökkentést tervez e dolgozóinak körében. További tárgyalásokat még nem helyeztek kilátásba. A sztrájk előszelét megérezve a társaság a tervezettnél egy héttel korábban állt át őszi, kisebb forgalmú menetrendjére.
A Northwest felkészült a sztrájkra: 18 hónapot szánt annak a tervnek a kidolgozására, amely segítségével - külsős alkalmazottak bevonásával - szerelőinek munkabeszüntetése esetén is a levegőbe tudja küldeni gépeit. A stratégia kidolgozásához rengeteg elemzésre, illetve más szakszervezetek, a szövetségi kormány és a Fehér Ház közreműködésére volt szükség - írja az International Herald Tribune.
A sztrájk hétvégi kezdete pont kapóra jött a társaságnak ahhoz, hogy aprólékosan kidolgozott tervét egy kevésbé forgalmas időszakban "tesztelje le". A hétfői csúcsforgalomban - a társaság szerint - a repülések 96 százalékát sikerült teljesíteni. A cég legnagyobb nemzetközi központjában, Detroitban viszonylag zökkenőmentesen teljesítettek, a megszokottnál alig volt több késés. Az AP jelentése szerint délben 120-ból 23 járat késett, ami normálisnak mondható.
Egy munkaügyi szakértő szerint a vállalat lépése nagyban csökkenti a munkabeszüntetések erejét, illetve azok munkáltatókra gyakorolt hatását. Így a jövőben a sztrájk, mint a leépítések és megszorítások elleni harc egyik eszköze akár meg is szűnhet. A Northwest részvényei a történtek hatására 4,7 százalékkal emelkedtek.
Menedzsment Fórum
Nem rendíti meg a szerelő-sztrájk a Northwestet
Folytatódik a szombaton kezdődött sztrájk az egyesült államokbeli Northwest Airlinesnál. A légitársaság a munkát beszüntetett szerelők helyett bedolgozó tartalék munkaerővel, a hétvégénél sokkal forgalmasabb hétköznapokon is helyt tudott állni.