2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar vásárlók többsége előnyben részesítené a hazai termékeket az importárukkal szemben, legtöbben azonban nem tudják, melyik a magyar termék - derül ki a TNS Hungary és az OmnicomMediaGroup felméréséből.

Jó példa az alulinformáltságra, hogy a Kékkúti Ásványvizet a válaszadók 51 százaléka tartotta magyarnak, a Theodora Quelle viszont az emberek kétharmada szerint külföldi, holott ugyanarról a márkáról van szó.

A sörgyárak kapcsán sincsenek tisztában a vásárlók, hogy melyik a magyar és melyik nem. A Soproni és a Dreher egyaránt külföldi tulajdonban van, a Soproni esetében az emberek többsége tudja, hogy magyar cégről van szó, a Drehert viszont csak a megkérdezettek hatoda tartja hazainak. Ennyit jelent a névválasztás, a jól csengő "magyaros" névvel máris könnyebb eladni hazai termékként a sört.

A kutatást végző szervezetek egy kitalált márkanévvel tesztelték, hogy mennyit számít a magyaros hangzás: a "hortobágyi krémdesszert" a várakozásnak megfelelően meg is kapta a "magyar termék" címkét a válaszadók többségétől.

Pick szalámi, Tokaji borok és a szegedi paprika volt a három leggyakrabban említett név, amikor megpróbáltak magyar márkákat felidézni a megkérdezettek, minden harmadik válaszadó a Pick szalámit nevezte meg elsőként.

A felmérés arra is igyekezett választ találni, hogy milyen előnyöket remélhet a magyar termék a külföldi ellenében. A válaszolók többsége egyetértett abban, hogy előnyben részesíti a hazai terméket egészen addig, amíg nem érzik gyengébb minőségűnek, mint a külföldi versenytársát.

Az elvárásokkal kapcsolatban a legtöbben úgy vélik, hogy a magyar márkanév kötelez. A többség például elvárja, hogy Magyarországon forgassa le a cég a reklámfilmjét is.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!