Az elmúlt hét során olyan híradások láttak napvilágot, amelyek szerint a világ egyik legnagyobb autóipari beszállítójaként számon tartott cégcsoport 8000 dolgozó elbocsátását tervezi, a munkahelyek közül 5000 Németországban szűnik meg. Reining Michael hangsúlyozta: Németországban a Schaffler csoport 250 millió euró személyi költségmegtakarítást kíván elérni, de szavai szerint ott sem elsősorban a dolgozók elbocsátásával, hanem a munkaidő rövidítésével próbálják csökkenteni a bérköltségeket.
"Ha ezt munkaerőben, dolgozói létszámban akarjuk kifejezni, akkor ez 4500 munkahelyet jelent, de ez csak egy szám, egyfajta megfeleltetés, ami természetesen nem jelent feltétlenül egyet a munkahelyek megszüntetésével" - mondta.
Reining Michael elmondta: a LUK Savaria Kft.-nél már régebben bevezették a szükséges intézkedéseket, áprilisban heti 40 óráról 37,5 órára csökkentették a munkaidőt, nem hajtottak végre béremelést az idén, ezért - csakúgy, mint a brühli anyavállalatnál - Szombathelyen sem szükségesek újabb megszorító intézkedések.
Az ügyvezető igazgató az MTI kérdésére közölte: a gazdasági válság kezdete óta a késztermékek értékesítése a szombathelyi gyár tekintetében 30 százalékkal csökkent, ezzel egyidejűleg a megmunkálási projekteket is sikerült bővíteni Szombathelyen. Ennek köszönhetően a dolgozókat át tudták csoportosítani az egyes munkaterületek között. "Ettől ugyan nem lett több az eladott darabszám, de a hozzáadott érték növekedett" - jegyezte meg Reining Michael.
Az ügyvezető igazgató nem kívánt adatokkal szolgálni a megtermelt mennyiségekről, szavai szerint ezek most félrevezetőek lennének, mert a Németországban és Franciaországban már bevezetett és Ausztriában tervezett úgynevezett "roncsprémium" hatására május hónapra nagyon jók a megrendeléseik, de júliusra és augusztusra már jelentős visszaeséssel számolnak.
A LUK Savaria Kft.-nél jelenleg 1200-an dolgoznak, a cég főleg tengelykapcsolókat gyárt, az Audi és a Volkswagen beszállítója.