A hivatalos indoklás szerint a döntés azért szenved halasztást, mert az egyébként is óriási gondokkal küzdő légitársaságok többsége számára az új adó olyan megterhelést jelentene, amely akár csődbe is taszíthatná azokat. A Financial Times beszámolója szerint a tervezet ellen a legnagyobbak (a Lufthansa, az Air France vagy a British Airways) közösen léptek fel, így a döntéshozók is rugalmasabban kezelték a helyzetet.
A megállapodás szerint, amelyet az EU és az ENSZ égisze alá tartozó ICAO kötött, 2007-ig a szervezet egyetlen tagállamában sem vetnek ki különadót a légitársaságok számára döntő fontosságúnak számító kerozinra. A megállapodás - így a szakértők a repülési ágazat számára ugyan megnyugvást hoz, ám a környezetvédők következetlenséggel vádolják az EU-t. Az elemzők mindenesetre egyetértenek abban, hogy az új adók segítettek volna a légkörbe jutó, üvegházhatásért felelős gázok kibocsátásának csökkentését.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A magas benzinár sem állíthatja meg a legjobb fapadosokat
Üzemanyagpótdíj a BA-nál is
Nem vezet be kerozinadót az EU
Úgy tűnik egyelőre visszatáncol az EU attól a korábbi elképzeléstől, hogy a környezetvédelem érdekében külön adót vessenek ki a légitársaságok az üzemanyag-felhasználása után. A legalább három évre elhalasztott döntés az európai és amerikai cégek közös szervezetének a Nemzetközi Polgári Légiforgalmi Szervezet (ICAO) közbenjárásának köszönhető, amellyel a hétvégén állapodtak meg az uniós illetékesek.