Peter Jackson rendező új, immár kultikus figurává vált óriásmajom víziója mára üzlet, melynek népszerűsítésében sok világmárka vesz részt, írja az AdAge.
A Universal Studios többek között olyan nagy nevekkel folytat tárgyalásokat, mint a Burger King, a Nestlé, a Volskwagen of America, a JP Morgan Chase vagy a Toshiba. A Kellog,s 18 millió csomag zabpelyhet dob piacra. A Nestlé már októberben több mint 10 millió zacskó édességgel rukkol ki, amelynek oldalán természetesen a hatalmas majom látható.
Az amerikai Burger King üzleteiben is hamarosan megjelennek a kingkongos ajándékok. A Chase limitált szériájú MasterCard-ot bocsát ki: a kártya használói pontokat gyűjthetnek, melyeket az Universal Studios termékeire illetve mozijegyekre válthatnak be. A Toshiba globális médiakampányba kezd a film népszerűsítése érdekében. A legfőbb célterület az USA, illetve Japán, ahol az óriásszörnyeknek komoly kultusza van.
Az "együtt reklámozás" 100 millió extra dollárt hoz a forgalmazó konyhájára, amire égető szüksége is van a filmiparnak, mivel a házimozi elterjedésének köszönhetően jelentősen visszaesett a moziba látogatók száma. Noha a felújítások idén meglehetősen rosszul szerepeltek, a rendező cáfolja, hogy a korábbi King Kong film felfrissítéséről lenne szó.