A német vállalat, amely többek között olyan világmárkáknak tervez és gyárt alsóneműt, mint a Polo Ralph Lauren, a Tommy Hilfiger, a Levi Strauss vagy a Mexx, most saját márkájú termékeivel tervezi meghódítani a hongkongi piacot. „A hongkongiak egyre tudatosabban figyelnek életminőségükre, így fehérneműre is egyre többet költenek. Ennek a szegmensnek a piaci óriási növekedési lehetőségeket rejt” – mondja Penny York, a Schiesser kínai értékesítési igazgatója a The Standard angol nyelvű kínai lapnak.
A cég által végzett piackutatás szerint a hongkongi fogyasztók évente körülbelül harminc-negyven eurónyi összeget költenek fehérneműre. A Schiesser 6-100 eurós áraival széles rétegeket kíván megcélozni, termékei közül pedig először a férfiaknak szánt modelleket dobja piacra. Van mire alapoznia: a Men's Health magazin helyi kiadásának olvasói nemrégiben az első számú fehérneműnek szavazták meg a márkát, amely így megelőzte a Calvin Kleint és a Hugo Bosst is. A hosszú távú sikerekre pedig a cég szerint a jó minőség, az innovatív design és a megfizethető ár lesz a garancia.
A vállalat körülbelül egymillió eurónak megfelelő hongkongi dollárt fektet be öt márkaboltjába, melyek Hongkong leglátogatottabb részeiben épülnek fel a jövő év folyamán.
A reklámokra további 3-500 ezer eurót szánnak. A beruházások várhatóan egy-két éven belül megtérülnek.
A cég pedig a kontinensen is tovább terjeszkedik. Tíz új saját üzletet nyit a meglévő 150 áruházi részleg mellé, kezdetben majdnem egymillió euró értékben. A Schiesser Kínában 2003-ban 190 millió jüan (1,851 millió euró) forgalmat ért el, melyet a tervek szerint két éven belül megdupláz. A terjeszkedés további irányaként a cég Japánt, Malajziát és Szingapúrt jelölte meg.
(Menedzsment Fórum)
Német alsóneműt adnának a hongkongiakra
A Schiesser fehérneműcég a héten nyitja meg első márkaboltját Hongkongban, a megnyitót pedig hamarosan az ázsia és csendes-óceáni térségbeli terjeszkedés követi.