Elsősorban az ír Ryanair és az angol easyJet elleni eredményesebb küzdelmet szolgálja a legnagyobb német fapados légitársaságok, az Air Berlin és a DBA most bejelentett szövetségének. A vállalatok a jövőben beengedik az eddigi konkurensek ajánlatait a rendszerükbe, így a weboldalaikon járatokat kereső utasok a jövő hónaptól immár együtt fogják látni a két cég ajánlatait.

A szövetséget a szakemberek szerint az tette lehetővé, hogy nem jelentenek közvetlen konkurenciát egymásnak. A müncheni székhelyű DBA -, amely nemrég
rendelt 40 Boeing gépet, - elsősorban a belföldi járatok piacán erős, addig a második számú német légitársaságnak tartott Air Berlin az európai metropoliszokba és a kedvelt turisztikai célpontokba szállít sok utast. A járataik keresztpromócióját így az utasok a szolgáltatások kiterjesztéseként értelmezhetik, vélekedett mindkét vállalat vezetője. Felmerült az is, hogy a későbbiekben a járataikat harmonizálják, illetve közös járatszámozást vezetnek be, erről azonban csak a mostani lépés tapasztalatait követően lehet szó, mondta el a Financial Times Deutschlandnak Joachim Hunold az Air Berlin főnöke.
Az Air Berlin életében nem ez az első alkalom, hogy valamelyik vetélytársával összefog az erősebb konkurensek ellen. 2004-ben például a legnagyobb európai turisztikai konszern érdekeltségébe tartozó Hapag-Lloyddal fogtak össze, hogy egyeztessék egymással jövőbeni járatkínálatukat. Az akkori lépéssel a céljuk az volt, hogy emelni tudják járataik kihasználtságát. Korábban az Air Berlin és Niki Lauda volt Forma 1-es világbajnok cége, a Niki hozta létre az olcsó jegyeket forgalmazó európai légitársaságok első szövetségét.
Az elemzők ugyanakkor arra is felhívják a figyelmet, hogy az elmúlt években dinamikusan fejlődő Air Berlin a DBA-val karöltve komoly kihívója lehet a legnagyobb német légitársaságnak, a Lufthansának. A piacvezető cég sem vár karba tett kézzel, az elmúlt időszakban határozott lépéseket tett pozíciója megőrzése érdekében, így például beszállt a fapadosok diktálta árversenybe.
Az is felmerült, hogy a Lufthansa a fapados piac egyik nagyobb szereplőjével erősít. Ennek érdekében az EU-Bizottsághoz már eljutatta engedélyezési kérelmét a Eurowings teljes átvételére. A Lufthansa jelenleg 49 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a dortmundi cégben, amely a Germanwings anyacége. Az első 24,9 százalékos pakettet 2000 végén szerezte meg, részesedését később 49 százalékra növelte. A napokban keltezett brüsszeli közleményt sem a Lufthansa, sem az Eurowings nem kommentálta.