A Mahart Szabadkikötő Rt. szétválása során létrejövő Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. (BSzL) 99 százalékos részvénycsomagjára kiírt értékesítési pályázat első fordulójára érkezett 3 pályázatot még értékelik érvényességi szempontból. A második fordulóra az érvényes jelentkezést benyújtó ajánlattevőket hívják meg, közölte a testület igazgatóságának döntését az ÁPV Rt. az MTI-vel.
[ajanlo=326][igazitas=left/]Mint ismert, a BSzL Rt.-t a feldarabolt Mahart csepeli kikötőjének üzemeltetésére hozták létre. A cég, amely rendelkezik a tavasszal országos közforgalmú kikötővé nyilvánított létesítmény 75 évre szóló üzemeltetési és haszonélvezeti jogával, az üzemeltetéséhez szükséges eszközök tulajdonjogával, illetve a Mahart-Szabadkikötő Rt. leányvállalataiban birtokolt részesedéssel, eladásánál eredetileg elsősorban szakmai befektetőkre számítottak, számolt be korábban az mfor.hu a Népszabadság nyomán. A csepeli kikötő továbbra is állami tulajdonban marad, csupán működtetése kerül magánkézbe.
A leghamarabb november második felére lezáruló háromfordulós privatizációs pályázaton az árbevétel maximalizálására törekvő ÁPV Rt. szigorú feltételeket szabott. Ezek szerint a 355 millió forintos jegyzett tőkéjű cégre olyan vevők jelentkezését várták, akik legkevesebb ötéves kikötő-üzemeltetési tapasztalattal rendelkeznek.
Menedzsment Fórum
Németek vinnék a csepeli szabadkikötőt
Három cég, a dortmundi Rhenus AG and C. KG, a regensburgi M. Preymesser GmbH and Co. KG. Sped és az ÁTI Depo Közraktározási Rt. jelentkezett a Budapesti Szabadkikötő Logisztikai Rt. 99 százalékának megvásárlására.