Értékben 1, mennyiségben 3 százalékos visszaesést regisztrált a Nielsen. Villányi Ágnes, a piackutató vállalat kereskedelmi kapcsolatokért felelős osztályvezetője közölte, hogy az általuk mért 60 háztartási vegyi áru és kozmetikum eladásából a boltok évente mintegy 300 milliárd forint bevételt érnek el.
Féléves összehasonlításban a legnagyobb forgalmú húsz vegyi áru kategóriából értékben 1-9 százalékkal emelkedett például az általános tisztítószerek, a hajfesték vagy a szappan forgalma. Mennyiségben 5-5 százalékkal forgalmaztak többet a boltok testápoló krémből és toalett tisztítóból - tette hozzá.
Az eladás eléggé koncentrált, hiszen értékben a forgalom 65 százaléka jutott hipermarketre és drogériára mind az idei, mind a tavalyi első félév során.
Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból az elmúlt félév során a hipermarket piaci részesedése értékben 38 százalék volt, ahogyan a tavalyi első félévben is. Ennél jóval nagyobb mértékben, 47-50 százalékkal részesedett legutóbb például a légfrissítő, a mosószer és az öblítő teljes bolti forgalmából.
A drogériák piaci részesedése értékben egyaránt 27 százalék volt a tavalyi és idei első félév során, miközben jóval magasabb, 46-61 százalékos arány jutott rájuk a hajfesték, az arc- és szemránckrém, valamint a pelenka eladásából.
Noha a 400 négyzetméteres és kisebb üzletek piaci részesedése a háztartási vegyi áruk és kozmetikumok teljes hazai forgalmából általában alacsony (14 százalék), ennél jóval magasabb (20-22 százalék) öblítőből, toalett papírból és mosogatószerből.
MTI