Az Egyesült Államokban 2003-ban eladott edzőcipők 70 százalékának az ára 45 dollár alatt volt, vagyis az alsó vagy alsó-közép árkategóriába tartozott. Erre a piacra eddig a Nike felső kategóriás termékeivel nem tudott belépni, mivel a prémium márka értéke könnyen devalválódhatott volna, ha a fő célcsoport, az átlagnál tehetősebb vásárlók az alsóbb árkategóriás termékekre specializálódott áruházakban találkoznak velük. Megoldást egy már jól bejáratott alsó kategóriás márka, a Starter felvásárlása kínált, írja az MSNBC.com.
A Starter edzőcipők 2000 óta a legkelendőbb márkák közé számítanak a Wal-Martban, a legnagyobb amerikai diszkonthálózatban. Egy pár Starter cipő ára 20 dollár körül volt, körülbelül annyi, mint az ilyen típusú üzletekben forgalmazott más sportcipőké. A Nike a márkát 2004 augusztusában 43 millió dollárért vásárolta meg, és 2005 márciusától kezdte árusítani - most már saját gyártásban, továbbfejlesztve, felfrissített designnal - 37,64 dollárért. Ez az összeg a felső határán van annak, amit a diszkontáruházakban vásárlók még megfizethetőnek találnak, de még mindig sokkal alacsonyabb, mint a Nike 100 dolláros edzőcipői.
A Nike-gyártású Starter cipők piacra dobásával a cég anélkül léphetett be az évente másfél milliárd dolláros forgalmat bonyolító diszkontpiacra, hogy jól felépített, gondosan ápolt imázsa sérült volna: a Starter a maga kategóriájában épp olyan "prémium" márkának számít, mint a "klasszikus" Nike termékek. Az akciót három év kutatómunka előzte meg, és ha beváltja a cég hozzá fűződő elképzeléseit, valószínűleg több más alsó kategóriás cipőmárka - például a Shaq és a Dunkman - is a Nike "áldozatául eshet".
Menedzsment Fórum
Nike-trükk: prémium termék diszkont áron
Márciustól Nike edzőcipők is kaphatók a Wal-Mart-ban: a prémium sportruházatot és -cipőket gyártó cég hosszas megfontolás után úgy döntött, belép a diszkont piacra.