A hétvégén indult "Nyitott ajtók"-ként hirdetett akcióra 30 országban, mintegy 6800 egységben kerül sor. Hazánkban a hét végén lehetett betekinteni a cég konyháiba. Nagy-Britanniában szórólap-kampánnyal is kiegészül a program, ennek keretében több millió táplálkozási tanácsokat tartalmazó papírlap kerül a postaládákba, írja az msnbc.com.
[ajanlo=538][igazitas=right/]A vállalat az utóbbi időben a brit egészség-aktivisták céltáblájává vált. Ennek köszönhetően bevételeinek negyedétől esett el az elmúlt öt évben a szigetországban, s jelentősen megcsappant az éttermet látogatók száma. A cég a "Nyitott ajtók"-kal kívánja a bizalmat újból visszaszerezni Európában. Csak Nagy-Britanniában médiaköltése negyedét fordítja a mostani akcióra, mely hosszabb távú stratégiája része. Ennek keretében a három fő piacra, a német, a francia és a brit vásárlókra kívánnak koncentrálni.
Az Egyesült Államokban ugyancsak kampányol a cég. Múlt héten indult reklámjában olyan sikeres embereket szerepeltetnek, akik első munkahelye a McDonald's volt. A vállalat egyik szóvivője szerint érthetetlen, sokan miért nem akarnak a gyorsétteremláncnál dolgozni, miközben a munkanélküliség Európában folyamatosan nő.
A lánc jövőre újabb 150 európai egység nyitását tervezi. Idén 1,8 milliárd dolláros befektetésre kerül sor. Az osztalékok 2002 óta megháromszorozódtak, csak 2005-ben 22 százalékos emelkedés várható.
Menedzsment Fórum