Gyógyszer-, ruha- és dohánygyárak után a 82 országban 23 ezer éttermet üzemeltető, hazánkban is jelen lévő Subway gyorsétterem-lánc is csatlakozott azokhoz a vállalatokhoz, melyek azt hangoztatják, hogy a hamisítók jelentősen csökkentik bevételeiket, írja az AP.
[ajanlo=198][igazitas=left/]A cég promóciója 1980 óta csalogatta Sub Club néven a fogyasztókat, akik minden 15 cm-nél hosszabb (6 inch) szendvics után egy bélyeget kaptak. Ezeket egy külön füzetbe gyűjthették, s 8 bélyeget beválthattak egy ingyen szendvicsre. Az utóbbi években azonban megnőtt a hamisított bélyegek száma, amiket internetes aukciós portálokon kínáltak eladásra a szemfülesebbek, a franchise-tulajdonosok legnagyobb bánatára. A vállalat nincs teljesen tisztában a közkézen keringő, hamis kuponok számával, fogalmazott a Subway szóvivője.
A csalások 2003-ban kezdtek óriási méreteket ölteni, az egyre precízebb nyomtatási lehetőségek megjelenésével egy időben. Az ál-kuponokat nehéz kiszűrni, ezért a kereskedők sok esetben beszüntették az otthoni nyomtatású szelvények elfogadását. Egy hamisító egy-két kupon nyomtatásával természetesen nem fogja csődbe juttatni egyik vállalatot sem, de ha ezres nagyságrendben készít és árul az interneten, akkor már van félnivalónk, mondta el egy szakember.
A magánkézben lévő, 2003-ban 6,8 milliárd dolláros forgalmat bonyolító Subway egy új promóció bevezetését tervezi, mely felváltaná a 20 éve működő Sub Clubot. A vállalat már korábban is töprengett arról, hogy lecserélje a bélyeges rendszert, mely idejétmúltnak tűnt. Az aukciós oldalakon megjelenő értékesítés megpecsételte a kuponok sorsát.
"Mekkora erőfeszítés, s mindez egy szendvicsért. Nem tengeri hajókirándulást vagy bahamai nyaralást, mindössze egy szendvicset adtunk" - fogalmazott a vállalat szóvivője.
Menedzsment Fórum
Nincs több ingyen Subway szendvics
Véget vet az amerikai szendvicsétterem-lánc évtizedes ingyenes promóciójának. A cég azért szánta rá magát a lépésre, mert a harapnivalóra feljogosító Subway-kuponokkal aukciós portálokon kereskednek.