Charlene Li, a Forrester elemzője szerint azonban a reklámozók még mindig nem használják ki eléggé az online csatornákat. A munkahelyi internetezést figyelembe véve megállapítható, hogy a fogyasztók idejük több mint egyharmadát a világhálón töltik, másik egyharmadát pedig tévézéssel. Mégis, a cégek reklámbüdzséjük csupán 4 százalékát költik online reklámra, televíziós hirdetésekre ezzel szemben 25 százalék jut - írja az eMarketer.
A vizsgált vállalatok 85 százaléka még ebben az évben növelni szándékozik internetes reklámra költendő büdzséjét, átlagosan 25 százalékkal, s majdnem 50 százalékuk tervezi, hogy ennek érdekében csökkenti az egyéb felületeken megjelenő hirdetésekre fordított összeget. Ennek oka, hogy a reklámozók egyre gyorsabban vonják meg a bizalmat a tradicionális reklámfelületektől, mert úgy érzik, hogy az online hirdetés egyre hatásosabb lesz.
A kutatás előrejelzése szerint a keresőmarketing 2005-ben 33 százalékkal, a weblapokon lévő reklámok a következő öt évben átlagosan 11 százalékkal fognak növekedni, s 2010-re az ezekre költött összeg eléri a 11,6, illetve 8 milliárd dollárt. A reklámozók az új felületek iránt is nyitottak: 64 százalékuk érdeklődött például a blogokon, 52 százalékuk pedig a mobilokon és PDA-kon történő hirdetések iránt.
Menedzsment Fórum
Nincsenek kihasználva a netes reklámok
Egyre többet költenek online reklámra az amerikai cégek. 2004-ben a netes reklámokra fordított összeg 32,5 százalékkal nőtt, s előrejelzések szerint idén 34 százalék körüli növekedés várható. A Forrester Research új jelentésében 2009-re 22,3 milliárd dolláros összeget prognosztizál.