A két társaság által készített Magyar Infokommunikációs Jelentés szerint a Nintendo nagy előnye, hogy majdnem feleannyiba kerül, mint a technikailag és grafikailag fejlettebb, DVD lejátszóval is rendelkező Microsoft termék, az X-box.
A konzolpiacon világelső Sony PlayStation a hazai háztartások 2,3 százalékában, mintegy 90 ezer háztartásban található meg, míg a harmadik legelterjedtebb gyártónak a Sega számít. A felmérés szerint a magyar piac elmaradottságát mutatja, hogy a használt eszközök között sok a régebbi: a Sega már 2001. tavaszán kiszállt a konzolok piacáról, s az átalakulás után kizárólag szoftverfejlesztőként tevékenykedik tovább.
Ugyanakkor 5 jelenleg is használatban lévő Sony PlayStation játékkonzol közül 4 a régebbi, első kiadásúhoz tartozik. A játékkonzolok elterjedtségére jellemző, hogy ezeket leginkább a 4 fős és nagyobb, vagy a gyerekkel rendelkező háztartásokban használják: az ilyen típusú háztartások közül minden ötödikben található ilyen termék.
A játékkonzollal rendelkező háztartások legnagyobb részének, 35 százalékának mindössze 5 vagy annál kevesebb játékprogramja van, bár átlagosan 15 játékprogrammal rendelkeznek. A felhasználók saját bevallása szerint ezek közül mindössze átlagosan 8 az eredeti dobozos.
Nintendo a kedvenc
A magyarháztartások 8 százaléka, mintegy 300 ezer használ játékkonzolt, a legtöbb, mintegy 50 százalékuk a Nintendo termékét - közölte a BellResearch és Think Consulting.