Országosan már a vásárlók 61 százaléka olyan nő, aki az élelmiszerboltban egyedül dönt a vásárlásról. Ez az állítás az átlagosnál nagyobb mértékben érvényes a lakóhelyhez közeli kis üzletekre, a szupermarketekre, és a drogériákra. De főszerepet játszanak a nők a hipermarketben is, ahol leginkább szabadidős programnak számít a bevásárlás, gyakran családi körben. Hiszen a hipermarketek vásárlói közül 36 százalékot tesznek ki az egyedül shoppingoló háziasszonyok, további 18-at a házaspárok, 6-ot az anyák gyerekkel, 8-at pedig a családok. A napi fogyasztási cikkeket egymagukban beszerző nők aránya 49 százalék. A hipermarketekben FMCG terméket vásárlók között már csak 22 százalék a magányos háziasszonyok aránya, míg a házaspároké 27 százalék.
Nők a plázákban
Egyre gyakrabban egyedül bonyolítják le a háziasszonyok a napi fogyasztási cikkek vásárlását. Ez a célcsoport valójában könnyen elérhető az ilyen termékeket forgalmazók számára derül ki a GFK legújabb felméréséből.