Kifejtette, ennek az a fő oka, hogy megfelelő általános formátum és szabvány híján elsősorban magánszemélyeknek ajánlják a szolgáltatók. Az érdekeltek ugyanis még nem állapodtak meg egy e-számla szabványban, s így az egymás által kibocsátott számlákat nem tudják elektronikusan elolvasni, feldolgozni.
A Noreg szerint ezért a legnagyobb probléma, hogy nincs egységes e-számlázási rendszer, s nincsenek egységes formátumok.
A vállalat-magányszemély kapcsolatban az e-számla forgalom egyszerűbb, mert minden cég fel tudja dogozni a saját maga által kibocsátott dokumentumot.
Kőrös Zsolt elmondta, olyan együttműködésre, közös szabványra lenne szükség itt is, mint az elektronikus aláírás területén.
Hozzátette, abban bízik, hogy az unió elfogad egy szabványt, s akkor miden európai cég olyan számlát bocsát ki, amit a másik el tud fogadni, s fel tud dolgozni hitelesen.
Az információbiztonsággal, például elektronikus aláírással, személyazonosság alapú biztonsági szoftverekkel foglalkozó Noreg Kft. tavaly minden eddiginél nagyobb, 575 millió forint bevételt ért el, míg adózás előtti eredménye 21 millió forint volt, szemben az egy évvel korábbi 28 millió forinttal. Az ügyvezető a csökkenést azzal magyarázta, hogy a Noreg tavaly az árbevétel 15 százalék termékfejlesztésre költötte, s piacra dobta kártyamenedzsment rendszerét, a Margarétát. A 2010-es bevétel 60 százaléka szolgáltatásokból származott.
A Noreg 2009-ben 500 millió forint árbevételt ért el.
Kőrös Zsolt elmondta, ahhoz, hogy egy magyar fejlesztésű informatikai biztonsági megoldás sikeres legyen, nemcsak pénzt és szaktudást kell befektetni, hanem megfelelő terméktámogatás mellett még olcsóbbnak is kell lennie, mint a hasonló külföldi terméknek.
Az ügyvezető hangsúlyozta, hogy az idén tovább lépnek a saját fejlesztésekben, s a tervek szerint újabb, az elektronikus aláírással kapcsolatos terméket hoznak létre.
MTI