2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elmúlt 14 hónap leggyorsabb ütemében, éves szinten 7,1 százalékkal nőtt az Európai Unióban az újautó-regisztrálások száma májusban - derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) jelentéséből.

A szervezet tájékoztatása szerint májusban összesen 1,21 millió új autót regisztráltak az Európai Unió tagállamaiban. A januártól májusig terjedő időszakban éves összehasonlításban 0,8 százalékkal kevesebb, összesen 5,89 millió új autót jegyeztek be.

Május a 2010. márciusa óta tapasztalt legnagyobb növekedést mutatta; akkor 11,0 százalék volt a bővülési ütem. Az elmúlt évben csupán kétszer volt pozitív változás az új autók piacán.

Májusban  Németországban 22,0 százalékkal, Franciaországban 6,1 százalékkal, míg Olaszországban 3,6 százalékkal nőtt az újautó-regisztrálások száma az előző év hasonló időszakához képest. Spanyolországban 23,3 százalékos, míg az Egyesült Királyságban 1,7 százalékos visszaesés volt.

A januártól májusig terjedő időszakban a legnagyobb piacok vegyes képet mutattak: Németország 13,1 százalékkal, Franciaország 4,4 százalékkal bővült, miközben Olaszország 15,1 százalékkal, az Egyesült Királyság pedig 7,3 százalékkal esett vissza.

A magyarországi újautó-regisztrálások száma májusban 12,1 százalékkal 3.814 autóra nőtt az előző év azonos hónapjához képest. Az év első öt hónapjában éves szinten 9,5 százalékkal, 18.913 autóra nőtt az újonnan bejegyzett autók száma.

A májusi uniós regisztrálások között a legnagyobb számban Volkswagen (154,6 ezer), Opel (92,9 ezer), Peugeot és  Renault (egyaránt 88 ezer) típusú autók voltak . A 20 ezres értékesítési számot meghaladó autómárkák közül a legnagyobb éves növekedést a Nissan (+29,1 százalék), az Opel (+18,4 százalék) és a Volkswagen (+18,3) mutatta fel. A legnagyobb visszaeső a Dacia (-10,1 százalék), illetve a Toyota volt (-12,2 százalék).

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!