2p

A francia autógyártó Renault SA autó- és kistehergépjármű-eladásai 14 százalékkal, a rekordnak számító 2,63 millió darabra nőttek 2010-ben - közölte a vállalat hétfőn.

A növekedést a társaság hagyományos, európai értékesítési területén kívüli, illetve egyes európai országok kormányzati ösztönzőprogramjai miatt megnövekedett eladások segítették. A Renault számításai szerint megtartották 3,7 százalékos világpiaci részesedésüket, miközben a világ autópiaca 12 százalékkal bővült.

A Renault márka európai eladásai 7,4 százalékkal nőttek  2010-ben, amelynek köszönhetően 1,1 százalékkal, 10,7 százalékra nőtt a vállalat piaci részesedése a földrészen. A német piacon - ahol összességében 23 százalékkal estek vissza az eladások -  50 százalékponttal 5,5 százalékra esett ez az arány.

A társaság harmadik legnagyobb piacának számító Brazíliában 36 százalékkal több autót adott el a Renault és 90 százalékponttal 4,8 százalékra javította piaci részesedését.

A Renault romániai leányvállalata, a Dacia eladásai 12 százalékkal 348.723 darabra nőttek.

A vállalat az idei évben lassabb, 4 százalékos piaci növekedési ütemre számít. Az európai piac még ennél is lassabban, mindössze 2 százalékkal bővülhet 2011-ben. "2011-ben két fő célt szeretnénk teljesíteni: növelni nemzetközi eladásainkat valamennyi márkánkban, továbbá, hogy a második félévben megkezdjük elektromos autóink értékesítését" - mondta Jerome Stoll a társaság értékesítési igazgatója.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!