2011. január 10. 13:55

A francia autógyártó Renault SA autó- és kistehergépjármű-eladásai 14 százalékkal, a rekordnak számító 2,63 millió darabra nőttek 2010-ben - közölte a vállalat hétfőn.

A növekedést a társaság hagyományos, európai értékesítési területén kívüli, illetve egyes európai országok kormányzati ösztönzőprogramjai miatt megnövekedett eladások segítették. A Renault számításai szerint megtartották 3,7 százalékos világpiaci részesedésüket, miközben a világ autópiaca 12 százalékkal bővült.

A Renault márka európai eladásai 7,4 százalékkal nőttek  2010-ben, amelynek köszönhetően 1,1 százalékkal, 10,7 százalékra nőtt a vállalat piaci részesedése a földrészen. A német piacon - ahol összességében 23 százalékkal estek vissza az eladások -  50 százalékponttal 5,5 százalékra esett ez az arány.

A társaság harmadik legnagyobb piacának számító Brazíliában 36 százalékkal több autót adott el a Renault és 90 százalékponttal 4,8 százalékra javította piaci részesedését.

A Renault romániai leányvállalata, a Dacia eladásai 12 százalékkal 348.723 darabra nőttek.

A vállalat az idei évben lassabb, 4 százalékos piaci növekedési ütemre számít. Az európai piac még ennél is lassabban, mindössze 2 százalékkal bővülhet 2011-ben. "2011-ben két fő célt szeretnénk teljesíteni: növelni nemzetközi eladásainkat valamennyi márkánkban, továbbá, hogy a második félévben megkezdjük elektromos autóink értékesítését" - mondta Jerome Stoll a társaság értékesítési igazgatója.

MTI

Lépj velünk a növekedés útjára! Kockázati tőke, közösségi finanszírozás / crowdfunding, gyakorlati tapasztalatok hazai és nemzetközi nagyágyúktól és startupperektől! Ismerd meg a legújabb finanszírozási lehetőségeket és a startup-ökoszisztéma fejlődési irányait és lehetőségeit!

Finanszírozás 2019 - startuppereknek kedvezmény, 25 év alattiaknak ingyenes! Részletek és jelentkezés