A növekedést a társaság hagyományos, európai értékesítési területén kívüli, illetve egyes európai országok kormányzati ösztönzőprogramjai miatt megnövekedett eladások segítették. A Renault számításai szerint megtartották 3,7 százalékos világpiaci részesedésüket, miközben a világ autópiaca 12 százalékkal bővült.
A Renault márka európai eladásai 7,4 százalékkal nőttek 2010-ben, amelynek köszönhetően 1,1 százalékkal, 10,7 százalékra nőtt a vállalat piaci részesedése a földrészen. A német piacon - ahol összességében 23 százalékkal estek vissza az eladások - 50 százalékponttal 5,5 százalékra esett ez az arány.
A társaság harmadik legnagyobb piacának számító Brazíliában 36 százalékkal több autót adott el a Renault és 90 százalékponttal 4,8 százalékra javította piaci részesedését.
A Renault romániai leányvállalata, a Dacia eladásai 12 százalékkal 348.723 darabra nőttek.
A vállalat az idei évben lassabb, 4 százalékos piaci növekedési ütemre számít. Az európai piac még ennél is lassabban, mindössze 2 százalékkal bővülhet 2011-ben. "2011-ben két fő célt szeretnénk teljesíteni: növelni nemzetközi eladásainkat valamennyi márkánkban, továbbá, hogy a második félévben megkezdjük elektromos autóink értékesítését" - mondta Jerome Stoll a társaság értékesítési igazgatója.
MTI