2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ACNielsen és a Yahoo felmérése szerint miközben a gazdaság minden területén a fogyasztói bizalom visszaesése tapasztalható, addig az internetbe vetett hit úgy tűnik töretlen, de legalábbis nem tapasztalható csökkenés.

A kutatás arra is rámutatott, hogy a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők jóval optimistábbak az internet jövőjét illetően. Azoknál a fogyasztóknál, akik főiskolai végzettséggel rendelkeznek 144-es bizalmi index-et állapítottak meg, ami 15%-kal magasabb, mint a tavalyi eredmény. Eközben az alacsonyabb végzettségűek indexe mindössze 5%-kal nőtt. Természtesen itt is kapcsolat van a pontok és a vásárlásra szánt összeg között, ami a magasabban iskolázottaknál 75 dollárral több, mint a diplomával nem rendelkezők esetében. Ez a felmérés is alátámasztja azt a korábbi megállapítást, hogy az átlagos internet felhasználó iskolázottabb, jövedelme magasabb. A reklámozóknak talán érdemes szem előtt tartani ezeket a megállapításokat...

A magyar internetezők mintegy öt százaléka vásárol több-kevesebb rendszerességgel az interneten keresztül. Ez duplája az előző negyedévi adatnak. Az e-kereskedelem sajátossága, hogy a vevőkör kétharmada férfi, s csak egyharmad nő. Hasonlóan többséget alkotnak a férfiak azok között, akik tervezik, hogy elkezdenek vásárolni a neten.

Az online vásárlásban a legnagyobb arányt, 46 százalékot képviseli a 3-10 ezer forint közötti érték, majd szinte egyforma rész jut a 10 ezer forint fölötti, továbbá a 3 ezer forint alatti vásárlásokra. Foglalkozás alapján a vállalkozók és a vezetők adják az internetes vásárlók egynegyedét, majd a szellemi tevékenységet végzők következnek. Összevetve mindezt az amerikai adatokkal, úgy tűnik nálunk is megállapítható, hogy a magasabb iskolázottság az út a nagyobb internetes költekezések felé.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!