A kutatás arra is rámutatott, hogy a magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők jóval optimistábbak az internet jövőjét illetően. Azoknál a fogyasztóknál, akik főiskolai végzettséggel rendelkeznek 144-es bizalmi index-et állapítottak meg, ami 15%-kal magasabb, mint a tavalyi eredmény. Eközben az alacsonyabb végzettségűek indexe mindössze 5%-kal nőtt. Természtesen itt is kapcsolat van a pontok és a vásárlásra szánt összeg között, ami a magasabban iskolázottaknál 75 dollárral több, mint a diplomával nem rendelkezők esetében. Ez a felmérés is alátámasztja azt a korábbi megállapítást, hogy az átlagos internet felhasználó iskolázottabb, jövedelme magasabb. A reklámozóknak talán érdemes szem előtt tartani ezeket a megállapításokat...
A magyar internetezők mintegy öt százaléka vásárol több-kevesebb rendszerességgel az interneten keresztül. Ez duplája az előző negyedévi adatnak. Az e-kereskedelem sajátossága, hogy a vevőkör kétharmada férfi, s csak egyharmad nő. Hasonlóan többséget alkotnak a férfiak azok között, akik tervezik, hogy elkezdenek vásárolni a neten.
Az online vásárlásban a legnagyobb arányt, 46 százalékot képviseli a 3-10 ezer forint közötti érték, majd szinte egyforma rész jut a 10 ezer forint fölötti, továbbá a 3 ezer forint alatti vásárlásokra. Foglalkozás alapján a vállalkozók és a vezetők adják az internetes vásárlók egynegyedét, majd a szellemi tevékenységet végzők következnek. Összevetve mindezt az amerikai adatokkal, úgy tűnik nálunk is megállapítható, hogy a magasabb iskolázottság az út a nagyobb internetes költekezések felé.
Növekszik az internet iránti fogyasztói bizalom
Az ACNielsen és a Yahoo felmérése szerint miközben a gazdaság minden területén a fogyasztói bizalom visszaesése tapasztalható, addig az internetbe vetett hit úgy tűnik töretlen, de legalábbis nem tapasztalható csökkenés.