A légitársaság a szeptember 30-án zárult negyedévben, az előző év azonos időszakához képest 8,2 százalékkal magasabb, 2,205 milliárd fontos árbevételt ért el. A vállalat adózás előtti eredménye 293 millió fontról 241 millió fontra csökkent, miközben működési eredménye az egy évvel korábbi 245 millió fontról 261 millió fontra emelkedett.
A második üzleti negyedév eredményei jelentős mértékben javították a British Airways magyarországi irodájának eredményességét. Az üzleti év első hat hónapjában az előző év azonos időszakához viszonyítva 16 százalékkal több, összesen mintegy 34 ezer utast szállított Budapestről kiindulva Londonba illetve onnan tovább tengerentúli célállomások felé. Ebben az időszakban a légitársaság hazai értékesítése is látványosan javult, bevételei mintegy 20 százalékkal nőve megközelítették az 1,5 milliárd forintot.
A 2005. június 1-től szeptember 30-ig tartó második üzleti negyedévben a British Airways 241 millió fontos adózás előtti eredményt ért el, az előző év azonos időszakában realizált 293 millió fonthoz viszonyítva. Ebben az eredményben már megjelenik a légitársaság Qantas részvényei értékesítéséből származó bevétele. A második negyedévben realizált adózás előtti eredményt is figyelembe véve a British Airways első féléves adózás előtti eredménye 365 millió font, mindössze 3 millió fonttal kevesebb az előző év első félévének eredményénél.
"Javuló eredményeink hátterében bevételeink növekedése, valamint kapacitás-kihasználtságunk további emelkedése áll. Ennek ellenére fontosnak tartom azt, hogy költséggazdálkodásunkat tovább javítsuk, bizonyítva ezzel azt, hogy lehetséges egyszerre emelni a szolgáltatás színvonalát és csökkenteni a költségeket" - mondta Willie Walsh a British Airways ügyvezető igazgatója.
A cég költségei szinte minden területen emelkedtek. Az átlagosan 4,7 százalékos emelkedéséhez a legnagyobb mértékben az üzemanyagárak 51,3 százalékos növekedése járult hozzá. A vállalatcsoport a második üzleti negyedévben 8,2 százalékkal nagyobb, összesen 2205 milliárd font árbevételt ért el úgy, hogy gépeinek kapacitáskihasználtsága 1,1 százalékkal 79,6 százalékra nőtt, miközben kapacitása 2,2 százalékkal bővült. A British Airways az év egészét tekintve 6-7 százalékos bevétel-növekedésre számít, amelynek forrása a prémium, valamint a turista és az emelt szintű turista osztályok iránt mutatkozó keresletnövekedés lehet.
Az üzleti osztályok forgalma növekedett a legnagyobb mértékben Magyarországon is. A légitársaság prémium, azaz üzleti osztályai magyarországi értékesítéséből származó bevétele - az év első hat hónapjában, az előző év azonos időszakához viszonyítva - a tengerentúli járatok esetében 26 százalékkal, a rövidtávú járatokon pedig 6 százalékkal növekedett. Így a prémium osztályok a British Airways hazai, közel 1,5 milliárd forintos bevételeinek több mint 25 százalékát tették ki. A cég magyarországi irodája látványos javulást regisztrált a legfontosabb légiközlekedési mutatószám, az egy utaskilométerre eső bevétel (yield) esetében is, amely áprilistól szeptemberig mintegy 4 százalékkal javult.
Menedzsment Fórum