Iparágról iparágra
Úgy tűnik a társaságok informatikai költségvetése megváltozik, talán örökre. Soha nem térünk vissza ahhoz az időszakhoz amikor kétszámjegyű bővülés volt mérhető véli az Aberdeen már említett elemzője. Az IT büdzsék visszatérnek a közgazdasági fundamentumokhoz, és a változásuk többé-kevésbé együtt mozog olyan adatokkal, mint a GDP növekedés, a tőke kiadás, és a cég nyereségessége.
Az eredmények azt mutatják, hogy az informatikai vezetők jóval körültekintőbben költik el a rendelkezésre álló pénzt. Az informatikai költségeken csak rövid távon lehet spórolni, hiszen a fejlesztések elmaradása a cég versenyhelyzetét, termelékenységét rontja. A korábbiakhoz képest azonban úgy tűnik a nagyratörő, hosszútávú célkitűzések visszaszorultak a taktikai fejlesztések pedig előtérbe kerültek.
Egyre több iparágban használnak és vezetnek be ügyfélkezelő rendszereket. Így előretörnek a fogyasztási cikkekkel, nagykereskedelemmel, szállítmányozással, illetve fuvarozással foglalkozó cégek. Úgy tűnik az egészségügyi illetve gyógyszerészet területén működők azonban még kivárnak.
Pedig jónéhány szektorban és cégnél bizonyították az e-business és a CRM rendszerek a létjogosultságukat. A jobb ügyfélkapcsolatok, a hatékonyság, és a magasabb bevételek számokkal alátámaszthatóak. A cégek tehát megalapozott döntéseket hozhatnak a jövő évi fejlesztéseik során.
Növekvő büdzsével számolnak az informatikai vezetők
Az Aberdeen Group friss elemzése szerint a technológiai szektorban több pénzt költenek - a pénzügyi vezetők előrejelzése szerint - a jövő évben, így az iparág hanyatlása fordulatot vehet.