3p

A vezető európai diszkont-légitársaság, az easyJet üzleti éve márciussal zárult első felében 26 százalékkal 553 millió fontra növelte bevételét az egy évvel korábbihoz képest. Ennek ellenére a cég adó előtti eredményének csökkenését várja az idei évtől.

A vezető európai diszkont-légitársaság, az easyJet üzleti éve márciussal zárult első felében 26 százalékkal 553 millió fontra növelte bevételét az egy évvel korábbihoz képest. Ennek ellenére a cég adó előtti eredményének csökkenését várja az idei évtől.

Az adó előtti veszteség - egyszeri tételek nélkül - 22 millió fontra nőtt az egy évvel azelőtti 19 millióhoz képest, elsősorban a nagyobb üzemanyagköltség miatt, egyszeri tételekkel együtt pedig 31 millió fontra emelkedett a korábbi 27 millióról, jelentették be a cégnél kedden.

Az utasok száma 25 százalékkal 13,5 millióra gyarapodott, a foglaltság kissé javult az egy évvel korábbihoz képest, 83,8 százalékra a hat hónap átlagában. A félévben az átlagos jegyár 38,08 font volt az egy évvel azelőtti 38,06 font helyett. Az előző pénzügyi év egészében az átlagos jegyár 42,28 fontot tett ki.

[ajanlo=174][igazitas=left/]A cég kedden - egy utasra számolva - változatlan bevételt jósolt erre a pénzügyi évre, viszont az adó előtti eredmény tekintetében csökkenést prognosztizált. A szeptemberrel zárult elmúlt üzleti évben a társaság adózott eredménye 41,1 millió font volt, 26,9 százalékkal több az előző évi 32,4 milliónál. Az adó előtti eredmény 20,8 százalékkal 62,2 millió fontra nőtt 51,5 millióról. Az üzemi eredmény 4,3 százalékkal 50,5 millió fontra javult 48,4 millióról. A pénzforgalmi többlet (EBITDAR) 4,6 százalékkal 189,3 millió fontra emelkedett 180,9 millióról, a bevétel pedig 17,1 százalékkal 1,091 milliárd fontra gyarapodott 931,8 millióról.

Az easyJetnek legutóbbi üzleti éve végén 92 repülőgépe volt az egy évvel azelőtti 74-gyel szemben, járatainak száma 105-ről 153-ra nőtt, és 38 helyett már 44 repülőtérről vitt utasokat - az újak között volt Ferihegy is. A pénzügyi évben 24,3 millió utast szállított az előző évi 20,3 millió után. A foglaltság átlagosan 84,5 százalékra javult az előző évi 84,1 százalékról, az átlagos jegyár 42,28 fontra csökkent 43,28 fontról.

A légitársaság 1995-ben indult, az első évben mindössze két gépet működtetett két útvonalon, és 424 ezer utast szállított. Mára flottája több mint 100 gépből áll, és 203 útvonalon üzemeltet járatokat. Tavaly a cég menetrendszerinti budapesti járatain 208 537 utast szállított, és összesen 1790 ilyen járattal üzemelt ezen az útvonalon. A budapesti menetrendszerinti járatok utasszámát tekintve 2004-ben a társaság az ötödik volt a Malév, a Lufthansa, a SkyEurope és a British Airways mögött, kevéssel megelőzve a hatodik helyezett WizzAirt. A légitársaság a múlt héten jelentette be, hogy elszállította a 100 milliomodik utasát.

Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, a brit cég a múlt héten tudatta azt is, hogy eddigi vezére, az 58 éves Ray Webster megválik posztjától. A vezető, aki hivatalosan csak akkor távozik majd posztjáról, ha már megtalálták utódját, a jövőben sem szakad el a diszkont-légitársaságtól: 2006. november 30-ig "speciális feladatokkal" bízzák majd meg.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!