Jelenleg a világháló hatására történő eladások a szakemberek szerint háromszor nagyobb piacot jelentenek, mint a közvetlen e-kereskedelem. Ugyan a vásárlók jelentős része böngészi az online áruházak kínálatát, ám jelentős részük, szívesebben vásárolja meg a termékeket hagyományos módon.
Az úgynevezett cross-channel értékesítés - amikor az online és az offline promóció és értékesítés párhuzamosan történik – jelentős felfutását várják a szakemberek, néhány éven belül ugyanis Németországban 16 millió vásárlóval és 40 milliárd eurós számolnak. Hasonlóan dinamikus fejlődést várnak az Egyesült Királyságban (38 milliárd eurós) és Franciaországban (23 milliárd eurós forgalmat prognosztizálva) is.
Növekvő vásárlások az internet hatására
Az internet befolyásolta értékesítés 174 milliárd euróra nőhet 2007-ig, áll a Forrester legfrissebb elemzésében.