A kampány időpontjának előrehozására példa lehet, ha egy termékeit forgalmazó cég legnagyobb konkurense pont a kampány tervezett indulásának idejére készül bejelenteni új termékét nagyszabású reklámkampány kíséretében.
Alternatív marketing eszközök
Az alternatív marketing eszközök részben szintén a kampány időzítésével hozhatók összefüggésbe, részben viszont a pozitív attitűd, kedvező kép kialakítása révén is befolyásolhatják a válaszadási arányt. Alternatív eszközök alatt érthetők a vállalatról más médiumokban (pl. televízió, nyomtatott sajtó) megjelenő reklám vagy PR jellegű anyagok, események, illetve a más direkt marketing eszközök által előkészített terep. Ez elsősorban az integrált marketing koncepcióját alátámasztó jelenség, azaz annak megfigyelése, hogy a különböző csatornákon és módon kommunikált üzenetek hatása kölcsönösen átcsordul és erősíti egymást.
Amennyiben a rendszeres időközönként küldött direkt e-mailek postázását megelőzően minden este az adott vállalat által szponzorált nagy nézettségű műsorszámot sugároznak a televízió népszerű csatornáján a válaszadási ráta emelkedése nem marad el.
Növeljük direkt marketing kampányunk válaszadási arányát!
A direkt marketinggel foglalkozó vállalati munkatársak, vezetők többsége három pillérre építi kampányainak sikerét: megfelelő listagyűjtés, megragadó ajánlat, vonzó kreatív.