3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az idén nyáron a gyakori internetező háztartások átlagosan 100-150 ezer forintot költenének üdülésre, amiből útiköltségre legfeljebb 50-100 ezer forintot áldoznának - állapítja meg az NRC Piackutató Kft. és a TNS Gazdasági és Társadalmi Marketing Tanácsadó Kft. közös, NetMonitor elnevezésű felmérésében.

Legfrissebb kutatásuk a magyarországi internetezők nyaralási, utazási szokásait vizsgálta. Az adatfelvételt 2003. május 30. és június 7. között végzeték. A több mint 550 érvényes kérdőív adatai nem, kor, iskolai végzettség és településtípus bontásban reprezentatívak a heti többször internetező magyarországi felhasználókra.

A gyakori internetezők 70 százaléka tervezi, hogy elmegy üdülni még ebben az évben. Közülük 35 százalékos az utazási irodával, míg 60 százalékos az egyénileg utazni vágyók aránya. A felmérés szerint a gyakori internetezők mintegy 70 százaléka évente legalább egyszer elmegy üdülni belföldre vagy külföldre. A válaszadók mintegy 30 százaléka utazási szolgáltatásokat is interneten keresztül foglalna és rendelne, azonban a fizetési bizalom mindössze 8 százalékos.

A gyakori internetezők 68 százaléka átlagosan legalább egyszer elmegy üdülni évente, míg 32 százalékuk nem jár minden évben nyaralni. A felmérés szerint az internetezők csaknem 70 százaléka szívesen olvasna információt, útleírást a cél országról, 66 százalékuk keresne konkrét utazási ajánlatot a weben. A gyakori felhasználók mintegy 30 százaléka az utazási szolgáltatást online foglalná le, rendelné meg, de csupán 8 százalékuk fizetne ezért az interneten keresztül.

"Fontos megemlíteni, hogy a gyakori internetezőknél másodlagosak az aktív üdülési lehetőségek, továbbá kevésbé bíznak az utazási irodákban" - áll a közleményben. A felmérés szerint az üdülésnél az internetezőknek a két legfontosabb szempont a költségek és a látnivalók választéka. Ezt követi a szálloda, a lakhely minősége és a biztonságos, kényelmes utazás.

A gyakori internetezők többsége, 60 százaléka általában családjával, húsz százalékuk pedig párjával, illetve barátokkal, munkatársakkal tölti nyaralását. A nyaralási lehetőségekről információt a felhasználók 32 százaléka barátjától, ismerősétől, rokonoktól, 29 százalékuk az internetről, 24 százalékuk üdülési katalógusokból szerzi.

A kutatás alkalmával a magyarországi internetezők nyaralási, utazási szokásait vizsgálták. Az adatfelvételt 2003. május 30. és június 7. között végzeték. A több mint 550 érvényes kérdőív adatai nem, kor, iskolai végzettség és településtípus bontásban reprezentatívak a heti többször internetező magyarországi felhasználókra.



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!