Gyümölcslevekből a magasabb gyümölcstartalmút kedveljük, ásványvízből pedig a szénsavmentes tarolt a múlt év során. A folyékony kenyérből tikkasztó melegben és ünnepek idején fogyasztjuk a legtöbbet, derül ki a Gfk legújabb felméréséből.
[ajanlo=286][igazitas=left/]Egy átlagos nyárra jellemző kánikula beköszöntével - mely idén egyelőre még elmarad a várakozásoktól - rendre szakértők figyelmeztetik a széles közönséget a szervezet kiszáradása elleni védekezésre. Ennek legegyszerűbb és leghatékonyabb módja a megfelelő mennyiségű folyadékpótlás. Feltehetően a sok éves átlagnál hűvösebb nyári időjárásnak tudható be, hogy a Gfk adatainak tanúsága szerint 2004-ben a megelőző időszakokkal összehasonlítva kisebb mértékben nőtt a magyar lakosság sör-, ásványvíz- és gyümölcsléfogyasztása.
Sörből 2004-ben közel 9 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban, így a 2004-es növekedési ütem nem marad el az előző évitől. Ez elsősorban az alkohol tartalmú sörök egyre nagyobb kedveltségének köszönhető - 2004-ben közel 10 százalékkal fogyott több ezekből, mint egy évvel korábban. Az alkoholmentes sörök ezzel szemben némileg veszítettek népszerűségükből. Az adatok tanúsága szerint a fogyasztás a meleg nyári hónapokban és a családi eseményekben bővelkedő decemberi hónapban mutat magasabb értéket.
2003-hoz képest a magyarok egyértelműen több ásványvizet fogyasztottak, bár ennek a növekedésnek a mértéke elmaradt a 2002-2003 közötti időszakban mérttől. Az üzletek bevételeinek a várakozásoktól való elmaradását az is okozta, hogy csökkentek a fogyasztói árak 2003 és 2004 között. A gyártói és a kereskedelmi márkák fejlődését elemezve szembeötlő a saját márkás ásványvizek közel 50 százalékos növekedése. A táplálkozási szakértők által egészségesebbnek mondott szénsavmentes és szénsavval enyhén dúsított vizekből 2004-ben megközelítően kétszer annyit fogyasztottunk mint egy évvel korábban, szemben a szénsavas vizekkel, melyekből mindössze mintegy 8 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban.
A gyümölcslevek terén egyértelműen megkezdődött a magasabb gyümölcstartalmú italok térhódítása. Az előbbiekből 2003-hoz képest mintegy 2 százalékkal kevesebbet fogyasztottunk, a 100 százalékos, prémium gyümölcslevekből azonban mintegy 8 százalékkal vásároltunk többet 2004-ben, mint az előző évben. A legalacsonyabb, 30 százalékos gyümölcstartalmat sem elérő italokból megközelítően 3 százalékkal adtak el kevesebbet az üzletek 2004-ben az előző évhez képest.
A szénsavas üdítőitalok piaca a gyümölcslevekéhez hasonló képet mutat. 2004-ben nem egészen 3 százalékkal kevesebbet adtak el az üzletek, ám bevételüket így is sikerült mintegy 1 százalékkal növelniük. A kisbolt láncoknak fejlődtek leginkább ezen a téren - az előző éves értékesítési számaikat 2004-ben mintegy 3 százalékkal sikerült túlszárnyalniuk.
Menedzsment Fórum
Nyáron és karácsonykor sörözik legtöbbet a magyar
Gyümölcslevekből a magasabb gyümölcstartalmút kedveljük, ásványvízből pedig a szénsavmentes tarolt a múlt év során. A folyékony kenyérből tikkasztó melegben és ünnepek idején fogyasztjuk a legtöbbet, derül ki a Gfk legújabb felméréséből.