3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Gyümölcslevekből a magasabb gyümölcstartalmút kedveljük, ásványvízből pedig a szénsavmentes tarolt a múlt év során. A folyékony kenyérből tikkasztó melegben és ünnepek idején fogyasztjuk a legtöbbet, derül ki a Gfk legújabb felméréséből.

Gyümölcslevekből a magasabb gyümölcstartalmút kedveljük, ásványvízből pedig a szénsavmentes tarolt a múlt év során. A folyékony kenyérből tikkasztó melegben és ünnepek idején fogyasztjuk a legtöbbet, derül ki a Gfk legújabb felméréséből.

[ajanlo=286][igazitas=left/]Egy átlagos nyárra jellemző kánikula beköszöntével - mely idén egyelőre még elmarad a várakozásoktól - rendre szakértők figyelmeztetik a széles közönséget a szervezet kiszáradása elleni védekezésre. Ennek legegyszerűbb és leghatékonyabb módja a megfelelő mennyiségű folyadékpótlás. Feltehetően a sok éves átlagnál hűvösebb nyári időjárásnak tudható be, hogy a Gfk adatainak tanúsága szerint 2004-ben a megelőző időszakokkal összehasonlítva kisebb mértékben nőtt a magyar lakosság sör-, ásványvíz- és gyümölcsléfogyasztása.

Sörből 2004-ben közel 9 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban, így a 2004-es növekedési ütem nem marad el az előző évitől. Ez elsősorban az alkohol tartalmú sörök egyre nagyobb kedveltségének köszönhető - 2004-ben közel 10 százalékkal fogyott több ezekből, mint egy évvel korábban. Az alkoholmentes sörök ezzel szemben némileg veszítettek népszerűségükből. Az adatok tanúsága szerint a fogyasztás a meleg nyári hónapokban és a családi eseményekben bővelkedő decemberi hónapban mutat magasabb értéket.

2003-hoz képest a magyarok egyértelműen több ásványvizet fogyasztottak, bár ennek a növekedésnek a mértéke elmaradt a 2002-2003 közötti időszakban mérttől. Az üzletek bevételeinek a várakozásoktól való elmaradását az is okozta, hogy csökkentek a fogyasztói árak 2003 és 2004 között. A gyártói és a kereskedelmi márkák fejlődését elemezve szembeötlő a saját márkás ásványvizek közel 50 százalékos növekedése. A táplálkozási szakértők által egészségesebbnek mondott szénsavmentes és szénsavval enyhén dúsított vizekből 2004-ben megközelítően kétszer annyit fogyasztottunk mint egy évvel korábban, szemben a szénsavas vizekkel, melyekből mindössze mintegy 8 százalékkal fogyott több, mint 2003-ban.

A gyümölcslevek terén egyértelműen megkezdődött a magasabb gyümölcstartalmú italok térhódítása. Az előbbiekből 2003-hoz képest mintegy 2 százalékkal kevesebbet fogyasztottunk, a 100 százalékos, prémium gyümölcslevekből azonban mintegy 8 százalékkal vásároltunk többet 2004-ben, mint az előző évben. A legalacsonyabb, 30 százalékos gyümölcstartalmat sem elérő italokból megközelítően 3 százalékkal adtak el kevesebbet az üzletek 2004-ben az előző évhez képest.

A szénsavas üdítőitalok piaca a gyümölcslevekéhez hasonló képet mutat. 2004-ben nem egészen 3 százalékkal kevesebbet adtak el az üzletek, ám bevételüket így is sikerült mintegy 1 százalékkal növelniük. A kisbolt láncoknak fejlődtek leginkább ezen a téren - az előző éves értékesítési számaikat 2004-ben mintegy 3 százalékkal sikerült túlszárnyalniuk.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!