3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nyár közepén szállhatnak fel az első gépek a szegedi regionális kereskedelmi repülőtérről - jelentette be Dózsa Gábor, a repteret üzemeltető Szegedi Közlekedési Kft. ügyvezető igazgatója csütörtökön.

A közlekedési társaság célja, hogy nyártól a légikikötő ideiglenes határnyitási joggal rendelkező nyilvános kereskedelmi repülőtérként üzemelhessen és beinduljon a kereskedelmi repülés - mondta az igazgató Szegeden, turisztikai és légi közlekedési szakembereknek rendezett konferencián.

A cég középtávú célja, hogy a reptér évente 60 ezer utast fogadjon és az üzleti, valamint sport célok mellett a környező kisebb légikikötők reális alternatívájaként működjön - tette hozzá.

Az 1915-ben katonai céllal létrejött, az 55-ös út mellett 195 hektáros területű reptér fejlesztésének első ütemeként a Betonút Rt. április 20-ig elkészíti a 30 méter széles és 1185 méter hosszú betonozott kifutópályát, a hozzá kapcsolódó gurulóutat és gyeprácsos tárolót. Ez a kifutópálya ötvenfős, legfeljebb 20 tonna össztömegű gépek fogadására lesz alkalmas - közölte a szakember. A társaság elkezdte a fogadóépület tervezését, a csomagok és az utasforgalom kezeléséhez szükséges berendezések beszerzését - tudatta az igazgató.

A tervek szerint a jövőben a kifutópályát 45 méter szélesre és 2500 méter hosszúra bővítik. A repülőtér közel 1,5 milliárd forintos fejlesztését az önkormányzat saját forrásai mellett a regionális fejlesztési tanács 540 millió és a Csongrád Megyei Önkormányzat 100 millió forintos támogatása tette lehetővé. A Magyar Terület- és Regionális Fejlesztési Hivatal eddig 250 millió forinttal járult hozzá a beruházáshoz, az idén pedig további 130 millió forinttal támogatja a reptér fejlesztését - mondta Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester.

[ajanlo=1331][igazitas=left/]Nem a szegedi ugyanakkor az egyetlen vidéki repülőtér, ahol a közelmúltban komoly fejlesztéseket hajtottak végre. Várhatóan márciusra befejeződik nettó 1,026 milliárd forintért a pécs-pogányi repülőtér fejlesztése, melyet fővállalkozásban a Villanyszerelőipari Rt. hajt végre. Az Austrian Airlines tavasztól Bécs-Pécs járatokat is üzemeltet majd, de felmerült annak a lehetősége is, hogy a kezdetben Sármellékről induló Ryanair Pécsre is szállítson utasokat.

Mint arról korábban az mfor.hu beszámolt, a debreceni reptér is nagy fejlődésen megy át. Győri Gyula repülőtéri tanácsnok szerint Debrecen önkormányzata eddig közel hárommilliárd forintot fordított a repülőtérre, illetve fejlesztésére. Az önkormányzat 2005-ös tervei szerint 373 millió forint jutott erre a célra. Tavaly a navigációs-fénytechnikai berendezést bővítették, a gurulóút fénytechnikáját építették ki és megnövelték a gurulási pálya íveit.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Vidéken épülhet az ország legnagyobb buszportja
Új trolikkal és villamosokkal bővül Szeged tömegközlekedése
Jövőre készül el a nemzetközi repülőtér Szegeden
Egymilliárdos fejlesztés a pécsi reptéren
Debreceni repülőtér: zavaros tulajdonviszonyok

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!