Az opt-out megoldás magába foglalja azt is, hogy a szolgáltató köteles olyan e-mail címet fenntartani - és annak létezését közzétenni - ahol a spamek küldése megszüntethető. A reklámozó cég köteles a nyilvántartást vezetni a hirdetéseket nem igénylőkről és azok számára tilos spameket továbbítania.
Az információs társadalom jegyében
A tervezett törvény hatálya nem csupán a szigorúan vett e-kereskedelemre terjedne ki, a deklaráció szerint a jogalkotók az "információs társadalommal kapcsolatos szolgáltatásokat" kívánják hatáskörébe utalni. A tervezet több helyen hangsúlyozza az EU-komform voltát, miszerint az irányelvek nagy mértékben megfelelnek az Európai Unióban bevett, illetve bevezetés alatt álló gyakorlatnak. Ezt mutatja az is, hogy a törvény "a Magyar Köztársaság területéről nyújtott, valamint a Magyar Köztársaság területére irányuló szolgáltatásra" vonatkozik, viszont utóbbi kitétel alól kivételek az Unió tagországai. Ilyen esetekben ugyanis az egyes országok joga az irányadó.
Nyitott (törvény)könyv - Az e-kereskedelmi törvénytervezetről
Az utóbbi időben több írásunk is foglalkozott az internetet szabályozó, illetve szabályozni kívánó törvényekkel. Mivel számos olyan olvasónk akad, akit érdekel a téma, de nincs ideje, energiája átrágni magát az "e-kereskedelmi törvény" tervezetén, most röviden összefoglaljuk annak lényegét.