[ajanlo=474][igazitas=left/]A pályázók között szerepel az olasz Ansaldo-Breda, a kínai China South Locomotive and Rolling Stock Industry Ltd., az orosz Metrovagonmas, a német Siemens, a spanyol CAF, a dél-koreai Hanwa Rotem konzorcium, az Alstom és a Ganz Transelektro alkotta Budapest Metropolis konzorcium, illetve a Budapest Metro konzorcium, amely a Bombardier Transport GmbH-t és a Bombardier MÁV Dunakeszi Kft.-t foglalja magába.
Az előminősítési szakasz várhatóan szeptember közepére fejeződik be, a tender második szakaszában a legjobb öt pályázótól kérnek majd részletes műszaki- és árajánlatot, számol be az MTI. A beszállító kiválasztására a pályázókkal folytatott tárgyalásokat követően kerül sor.
A szerződést legkésőbb 2006 tavaszán kell megkötni ahhoz, hogy a vonal első szakaszának 2009 végére tervezett üzembe helyezéséhez a szerelvények időben megérkezhessenek. Az új metrók várhatóan ettől az időponttól kezdve szállítanak utasokat a 2-es és a még épülő 4-es metró vonalán.
A 4-es metróra 15, míg a 2-es metróhoz 22 új szerelvényt kíván vásárolni a BKV. A szerződés a 4-es metró második szakaszához további 7 szerelvény opciós beszerzésére is kiterjed majd. A járművek teljes hosszukban átjárhatóak, "egyterűek" lesznek, a 4-es metró vonalára szállítandó szerelvények pedig akár vezető nélkül, automatikus vezérléssel is tudnak majd közlekedni.
Elemzők szerint az üzlet nagysága a 100 milliárd forintos nagyságrendet is elérheti.
Menedzsment Fórum
Nyolc cég szállítana metrókat Budapestnek
Összesen nyolc pályázó nyújtotta be jelentkezését a BKV Rt. metrószerelvény-tenderére. Ez kedden derült ki, miután felbontották a 4-es és a 2-es metró új szerelvényeinek beszerzésére kiírt közbeszerzési pályázat részvételi jelentkezéseit.