A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a pályázatok értékelését mintegy 70 fős grémium végezte. A hazai marketing-kommunikációs ipar szaktekintélyeiből álló testületben képviseltette magát a hirdetői és az ügynökségi oldal, továbbá a média, különféle kutatócégek, egyetemi oktatók és tanácsadó cégek vezetői is meghívást kaptak.
[ajanlo=538][igazitas=right/]Az összesen 21 arany, ezüst és bronz díjat, valamint a fődíjat, a platina EFFIE-t az EFFIE Gálán adják át az alkotóknak. A díj a reklámszakma egyik legkiemelkedőbb elismerése világszerte. Az egyetlen olyan szakmai elismerés, amely együtt kezeli a kreativitást a marketing- és reklámcélok sikeres megvalósításával, vagyis az egyetlen, amely a reklámok valódi célját, az elért piaci eredményt díjazza - áll a közleményben.
Az elismerést évente ítélik oda, értékelve az elmúlt év legsikeresebb reklám- és marketing-kommunikációs tevékenységét, azt a kampányt, amely a legjobb hatásfokkal érte el a kitűzött célt. A díjat 1968-ban alapította az Amerikai Marketing Szövetség, az AMA. 1981 óta Európában is rendszeresen rendeznek EFFIE-t, Magyarországgal együtt összesen 15 országban.
Az elmúlt húsz évben világszerte összesen 21 partner csatlakozott a New York-i szervezők munkájához, 1996 óta pedig rendszeresen kiírják a EURO EFFIE díjat is. Ezt az a kampány érdemelheti ki, amely legalább 3 vagy annál több európai országban is hatékonynak bizonyult.