1p

A Lufthansa felügyelő-bizottságának elnöke, Jürgen Weber a német légiforgalmi hivatal ötven éves jubileuma alkalmából rendezett ünnepségen annak a véleményének adott hangot, hogy a jövőben kvótát kellene biztosítani a légitársaságoknak a Föld olajkészleteiből.

A vezető véleménye szerint a járműveket és más földi közlekedési eszközöket sokkal könnyebben át lehet állítani biodízel-, gáz-, hidrogén üzeműre, mint a repülőgépeket.

Az Airbus A380-as óriásgépe, amely előreláthatólag 2006-ban áll forgalomba, legalább 2040-ig meghatározó eleme lesz a légi utasforgalomnak. Kerozin nélkül azonban minden elképzelés és terv felborulhat.

A légiközlekedés jelenleg az olajfelhasználásnak a három százalékáért felelős. Az olajkontingens biztosításával hosszabb időre garantálni lehetne üzemanyag szükségletének biztosítását, mint anélkül. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
A növekvő repülési kedv sem tudja ellensúlyozni az olajárat
Korszakváltás előtt az amerikai légiipar
Újabb légitársaság emeli díjait a magas olajár miatt

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!