A vezető véleménye szerint a járműveket és más földi közlekedési eszközöket sokkal könnyebben át lehet állítani biodízel-, gáz-, hidrogén üzeműre, mint a repülőgépeket.
Az Airbus A380-as óriásgépe, amely előreláthatólag 2006-ban áll forgalomba, legalább 2040-ig meghatározó eleme lesz a légi utasforgalomnak. Kerozin nélkül azonban minden elképzelés és terv felborulhat.
A légiközlekedés jelenleg az olajfelhasználásnak a három százalékáért felelős. Az olajkontingens biztosításával hosszabb időre garantálni lehetne üzemanyag szükségletének biztosítását, mint anélkül. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
A növekvő repülési kedv sem tudja ellensúlyozni az olajárat
Korszakváltás előtt az amerikai légiipar
Újabb légitársaság emeli díjait a magas olajár miatt
Olajkvótát akarnak a légitársaságok
A Lufthansa felügyelő-bizottságának elnöke, Jürgen Weber a német légiforgalmi hivatal ötven éves jubileuma alkalmából rendezett ünnepségen annak a véleményének adott hangot, hogy a jövőben kvótát kellene biztosítani a légitársaságoknak a Föld olajkészleteiből.