[ajanlo=240][igazitas=left/]A Konsument fogyasztóvédelmi tesztmagazin tíz különböző márkájú mosóport hasonlított össze: kísérletében a nagy gyártók (Henkel, Procter & Gamble, Unilever) és a szupermarket -, illetve diszkontláncok (Hofer, Lidl, Schlecker, Spar) termékeit hasonlították össze, számol be az APA hírügynökség.
"A márkás mosóporokkal átlagban 32 centbe kerül egy mosás, de más termékekkel már 14 centért is ugyanilyen hatásfokkal lehet mosni. Ez tehát azt jelenti, hogy a nem márkás mosóporok is képesek ugyanazt a minőséget szállítani, méghozzá féláron." - összegezte a kutatás eredményeit a magazin. A teszt során az összeredményt tekintve hét cég terméke kapott "jó" osztályzatot.
Egyéb tekintetben azonban a diszkontláncok még nem vetekedhetnek a nagyobb vetélytársakkal. "A márkás termékeket forgalmazó konszernek társadalmi felelősségérzete egyértelműen nagyobb, így társadalmi tevékenység, nyitottság és környezetvédelem terén megelőzik a diszkontláncokat" - írja a felmérést végző újság.
Mint arról a Menedzsment Fórum korábban beszámolt, hasonló eredménnyel zárult év elején egy felmérés Németországban is. A Stiftung Warentest szerint a diszkontláncok saját mosóporai - hatásukat tekintve - ugyanolyan, sőt olykor még jobb minőségűek, mint a nagy márkák termékei.
Menedzsment Fórum
Olcsóbbak, de nem rosszabbak a diszkontláncok mosóporai
Meglepő eredménnyel zárult egy fogyasztóvédelmi teszt Ausztriában: bár a márkás mosóporok használata kétszer olyan drága, mintha a diszkontláncok saját márkás termékeivel mosnánk, minőségben azonban nincs lényeges eltérés közöttük.