"Ha a múlt évben indított együttműködéseknek csak a kétharmadából üzlet születik, máris reális lépés lesz szlovákiai, romániai vagy magyarországi cégtől mozdonyt bérelni" – közölte Bárány István vezérigazgató.
A CER Zrt. az idén 10-15 százalékos forgalomnövekedést vár. Ezt alapvetően a tranzitra alapozza, amelyben már tavaly megerősödött. A rotterdami kikötőbe például 400-450 ezer tonnányi árut szállított, s onnan visszafelé főként szóját hozott. Jó üzletnek indult a Constanta–Dunaújváros vonalon bonyolított import is, bár ezt a megbízást romániai versenytársak később elcsábították tőle.
Viszont ma is erőteljes a lengyel–román és a német–román tranzit, sőt a németországi export is. Tavaly két ígéretes együttműködést is indított a CER. Ezeknek köszönhetően az idén új projektjei indulhatnak az osztrák RCA-val, az ukrán államvasúttal létrehozott megállapodás révén pedig az ukrajnai behozatal erősödhet. Utóbbi – a szlovén partnercéggel folyó tárgyalások eredményeként – idővel a koperi kikötőig érő szlovén–ukrán tranzittá érhet.
A társaságnál felmerült a személyszállításba való bekapcsolódás is, éppen az említett négy tolatómozdony jobb kihasználására. A tehervonatokat éjszaka vontató mozdonyok nappal fordulhattak volna néhányszor a személyvonatokkal is Békéscsaba térségében, de végül nem ígérkezett kifizetődőnek az új piacra való belépés. A kérdés nyilván újra felmerül a személyszállítási piac 2010-es teljes megnyitásakor, számol be a Világgazdaság.