2p

A jövő évtől önálló cégbe szervezik a MÁV Rt. áruszállítási üzletágát, a MÁV Cargót. A hazai vasúti fuvarpiacon nemrég jelentek meg a magáncégek, a közeljövőben pedig nyugati vasúttársaságok is érdekeltségeket szerezhetnek egyes piaci szegmensekben, írja a Világgazdaság.

A MÁV Cargo 2006. január elsejétől működik majd önálló cégként a piacon, döntött tegnap a társaság igazgatósága. Az még nem dőlt el, mi jut majd az új cégre a MÁV adósságaiból, illetve napirenden van az a kérdés is, hogy a társaság külön cégbe vinné ki eszközparkját.

[ajanlo=147][igazitas=left/]Mint ismert, az év elején megnyílt hazai vasútifuvar-piac szereplői az utóbb időben arról panaszkodtak, hogy nehezen és túl drágán jutnak hozzá az infrastruktúrához, így a MÁV kezelésében lévő iparvágányokhoz. Egyikük panasza nyomán az EU illetékesei intézkedést várnak a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól. A probléma kezelésére május elején munkacsoportot állítottak fel az érintett hatóságok, a tárca illetékese pedig a napokban tárgyalt erről Brüsszelben.

A MÁV az idén 45-46, jövőre pedig 40-41 millió tonna árut szállít majd. A magáncégek elsősorban a kisebb, de nagy szervezést igénylő megbízásokat vihetik el, másrészt a tranzitforgalomban vehetnek részt. Utóbbi szegmensre már a nyugati vasúttársaságok is felfigyeltek, és magyarországi érdekeltségek létrehozásával szereznék meg ezen üzleteket, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!