A MÁV Cargo 2006. január elsejétől működik majd önálló cégként a piacon, döntött tegnap a társaság igazgatósága. Az még nem dőlt el, mi jut majd az új cégre a MÁV adósságaiból, illetve napirenden van az a kérdés is, hogy a társaság külön cégbe vinné ki eszközparkját.
[ajanlo=147][igazitas=left/]Mint ismert, az év elején megnyílt hazai vasútifuvar-piac szereplői az utóbb időben arról panaszkodtak, hogy nehezen és túl drágán jutnak hozzá az infrastruktúrához, így a MÁV kezelésében lévő iparvágányokhoz. Egyikük panasza nyomán az EU illetékesei intézkedést várnak a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól. A probléma kezelésére május elején munkacsoportot állítottak fel az érintett hatóságok, a tárca illetékese pedig a napokban tárgyalt erről Brüsszelben.
A MÁV az idén 45-46, jövőre pedig 40-41 millió tonna árut szállít majd. A magáncégek elsősorban a kisebb, de nagy szervezést igénylő megbízásokat vihetik el, másrészt a tranzitforgalomban vehetnek részt. Utóbbi szegmensre már a nyugati vasúttársaságok is felfigyeltek, és magyarországi érdekeltségek létrehozásával szereznék meg ezen üzleteket, számol be a Világgazdaság.
Önállósul a MÁV áruszállítási üzletága
A jövő évtől önálló cégbe szervezik a MÁV Rt. áruszállítási üzletágát, a MÁV Cargót. A hazai vasúti fuvarpiacon nemrég jelentek meg a magáncégek, a közeljövőben pedig nyugati vasúttársaságok is érdekeltségeket szerezhetnek egyes piaci szegmensekben, írja a Világgazdaság.