A felek nem hozták nyilvánosságra a vételárat. A Profession.hu és a Jobmonitor.hu állásportálok eddigi tulajdonosa, az e-Ventures HR és Internet Technológiai Kft. volt, amely 210 millió forintos tavalyi és 60 millió forintos 2003-as árbevételével a piac 50 százalékát birtokolta.
Vári Gergő, a 100 százalékban magyar tulajdonú kft. ügyvezetője elmondta, hogy az árbevétel 95 százalékát a Profession.hu internetes oldal adta. A Jobmonitor.hu nem tartalmaz egyedi állásajánlatokat, hanem az online álláshirdetési piac állásajánlatait gyűjti össze.
A közlemény idézi a Medián adatait, miszerint a Profession.hu-t hétköznapokon 28 ezren látogatják. Azonban az átfedések miatt a honlap látogatottsága havi szinten 180 ezret ér el, írja az MTI.
A 2000-ben létrehozott Jobmonitor.hu és a 2002-ben beindított Profession.hu oldallal a Sanoma Budapest 2003-ban már stratégiai megállapodást kötött, a felvásárlás az azóta tartó sikeres együttműködés gyümölcse - olvasható a közleményben.
A Sanoma Budapest Kiadói Rt. 2000-ben külön divíziót hozott létre online termékei gondozására, a kiadó jelenleg 6 portál tulajdonosa. A vállalat új média divíziója jelenleg a legnagyobb tartalomszolgáltató Magyarországon.
Az Rt. 34 kiadványával Magyarország vezető magazinkiadója, leányvállalatával együtt a magazinpiacon 32 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik. A cég 500 munkatársa mintegy 20 milliárd forintos éves árbevételt ér el. A társaság tevékenységei közé tartozik a konferenciaszervezés, a könyvkiadás, az eseményszervezés, lapokhoz kötődő termékértékesítés és márkakiadványok készítése.
A Sanoma a nyár elején a bulvárlapok piaca felé fordult, akkor a Színes Bulvár Lapot kiadó Híd Rádió Rt-vel kötött együttműködést a vállalat. A Híd Rádió Rt. a lapot korábban már többször értékesíteni kívánta. A piaci szegmens a Színes Bulvár Lap főszerkesztője, Pallagi Ferenc szerint perspektivikus, ma mintegy 320 ezer példányban jelennek meg bulvárlapok itthon, három-négy éven belül azonban 550-600 ezres is lehet.
Menedzsment Fórum