Az online szolgáltatások eddigi sikerei alapján a cég várakozásai szerint az internetes beszállókártya népszerű lesz az utasok körében, hiszen a jegyüket közvetlenül a légitársaságtól megvásároló utasok 68 százaléka szeptemberben a ba.com oldalon foglalta le repülőjegyét, 12 százalékuk pedig már az online check-in szolgáltatást is igénybe vette.
A polgári légiközlekedésben az internet ideális eszköz arra, hogy a légitársaságok javíthassák szolgáltatásaik minőségét és választ tudjanak adni új, egyre nagyobb fontossággal jelentkező fogyasztói igényekre. Az egyik legfontosabb ilyen szempont az, hogy az internetes szolgáltatások a vevő kezébe helyezik az irányítást, így az utas maga tervezheti és szervezheti meg utazását függetlenül attól, hogy mikor és hol tartózkodik. Ezen túlmenően, az online szolgáltatások hozzájárulnak ahhoz, hogy az utasok csökkenteni tudják az utazás megszervezéséhez szükséges időt, míg végül de nem utolsó sorban a reptéren töltött idő is lerövidíthető általuk.
Mindezeken túlmenően, az online szolgáltatások további fontos előnye az, hogy lehetővé teszik a légitársaságok működési költségeinek csökkentését. Az internetes szolgáltatások révén a British Airways 2006 és 2008 között például százmillió fonttal tudta csökkenteni kiadásait - áll a cég sajtóközleményében.