A pénzügyi kimutatások egyik sokszámjegyű tételét a céges kiküldetések teszik ki. Amennyiben megtakarításra kerül sor, ez az a költség, amit először próbálnak lefaragni a vállalatok, több-kevesebb sikerrel. A spórolás egyik módja, ha nem utazási irodára bízzuk az üzleti utak megszervezését, hanem "házon belül", online rendelünk repülőjegyet vagy szállodát.
[ajanlo=101][igazitas=left/]
Az online foglalási rendszert használt amerikai vezetők kétharmada (68 százalék) nyilatkozott úgy, hogy jelentős összegeket sikerült megtakarítaniuk ezzel a módszerrel. Mindössze 6,2 százalék mondta azt, hogy semmilyen költség sem csökkent, ha interneten rendeltek, míg 25,7 százalék nem tudott a kérdésre válaszolni.
Noha az online foglalás valóban közkedvelt és elég gyakori módja a pénzmegtakarításnak, a legtöbben még mindig az utazások számát kurtítják, ha jobb vállalati mutatókra áhítoznak. A tendencia azonban elmozdulni látszik. Míg 2003-ban a válaszadók 78 százaléka mondott le egy-egy utazásról a jobb pénzügyi mutatók érdekében, ezek aránya 2005-re 68 százalékra csökkent. Az internetet használóké viszont ugyanezen idő alatt a korábbi 30 százalékról 43,7 százalékra emelkedett.
Menedzsment Fórum
Online foglalással kurtítják az üzleti utak költségeit
A céges utazások költségeinek csökkentése folyamatos fejfájást okoz a vállalatoknak. A megoldások között az online foglalás látszik az egyik legüdvözítőbbnek, derül ki az InsightExpress felméréséből.