A Yahoo is stratégiát váltott azonban a sikertelenség láttán, és az Overture partnereként ők is bevezették a keresési szavakhoz kapcsolt hirdetéseket. Láss csodát, a termék messze megelőzte sikerességében a többi "hagyományos online hirdetési módszert".
Ez a lehetőség ugyanis nem csak új lehetőséget nyitott, hanem új piacokat is. A szolgáltatás iránt ugyanis nem csak a nagy cégek, hanem a kis és középvállalkozások is érdeklődéssel fordultak a hirdetési lehetőségek iránt.
A fenti példa is abba az irányba mutat, hogy a szakma kicsit ellustult, és egy-egy új ötlet könnyen felkavarja az állóvizet. A hagyományos bannerek ugyanis egyre kevésbé érdekesek a hirdetők szempontjából, és a pop-upokkal együtt egyre gyakrabban mellőzik ezeket. Az online médiapiacra kerülő pénzek összege tehát nem csökkent, csa éppen annak allokálása változott meg gyökeresen.
A siker útját kijelölheti, hogy az internet sokkal kevésbé vált a szórakozás terepévé, és sokkal inkább az információszerzés elsőszámú forrása.
A sikeres hirdetések és a sikeres médiák tehát ebbe az irányba fognak elmozdulni, ilyen oldalról kell megközelíteni a médiahasználókat. Amennyiben ezeket az elveket a piac szereplői magukévá teszik és hatékonyan alkalmazzák, újra jelentős növekedés elé nézhet az online marketing költés.
Online marketing: vissza az alapokhoz?
A közelmúltban számos olyan adat látott napvilágot, amely az internetes oldalak stratégiájának átértékelését idézte elő. A legfontosabbak természetesen a nagyok voltak. A tavalyi év végén ugyanis borúlátó előrejelzés is napvilágot látott.