2p

A közelmúltban számos olyan adat látott napvilágot, amely az internetes oldalak stratégiájának átértékelését idézte elő. A legfontosabbak természetesen a nagyok voltak. A tavalyi év végén ugyanis borúlátó előrejelzés is napvilágot látott.

A Yahoo is stratégiát váltott azonban a sikertelenség láttán, és az Overture partnereként ők is bevezették a keresési szavakhoz kapcsolt hirdetéseket. Láss csodát, a termék messze megelőzte sikerességében a többi "hagyományos online hirdetési módszert".

Ez a lehetőség ugyanis nem csak új lehetőséget nyitott, hanem új piacokat is. A szolgáltatás iránt ugyanis nem csak a nagy cégek, hanem a kis és középvállalkozások is érdeklődéssel fordultak a hirdetési lehetőségek iránt.

A fenti példa is abba az irányba mutat, hogy a szakma kicsit ellustult, és egy-egy új ötlet könnyen felkavarja az állóvizet. A hagyományos bannerek ugyanis egyre kevésbé érdekesek a hirdetők szempontjából, és a pop-upokkal együtt egyre gyakrabban mellőzik ezeket. Az online médiapiacra kerülő pénzek összege tehát nem csökkent, csa éppen annak allokálása változott meg gyökeresen.

A siker útját kijelölheti, hogy az internet sokkal kevésbé vált a szórakozás terepévé, és sokkal inkább az információszerzés elsőszámú forrása.

A sikeres hirdetések és a sikeres médiák tehát ebbe az irányba fognak elmozdulni, ilyen oldalról kell megközelíteni a médiahasználókat. Amennyiben ezeket az elveket a piac szereplői magukévá teszik és hatékonyan alkalmazzák, újra jelentős növekedés elé nézhet az online marketing költés.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!