A felmérésből kiderül, hogy az online reklámok helye a hirdetésre használt eszközök körében egyelőre igen hátul van. Az összesítés alapján a legtöbb vállalat által használt eszközök sorrendje a következő: szórólap, nyomtatott sajtótermék, televízió, rádió, internet, közterületi hirdetés.
A felmérésben szereplő vállalatok reklámköltése az egyes médiák között már más sorrendben oszlik meg. Sajtó, televízió, szórólap vezeti a listát, majd mögéjük felzárkózik a közterületi hirdetés.
A nyomtatott sajtót leginkább márkaépítés céljára szokták igénybe venni, ahogyan a televíziót és közterületi hirdetést is. A szórólap, kiadvány, továbbá az online média fő funkciója az információközlés. Az értékesítés ösztönzés legfontosabbnak ítélt médiumai a nyomtatott sajtó, szórólap, direkt marketing és rádió.
A jövőre vonatkozó válaszok némi átrendeződést jeleznek. Kiegyenlítettebb lesz a különböző médiumok használata. A megkérdezettek szerint alig lesz különbség a nyomtatott sajtó és a tévé használatának gyakorisága között, ahogyan az őket követő szórólap és közterületi hirdetés között sem. A harmadik csoportot a rádió, online média és direkt marketing alkotja, szintén közel egyforma gyakorisággal.
A felmérés alkalmával összesen 138 közép- és nagyvállalat döntéshozóját kérdezték meg a marketing-kommunikációról. A minta képviseli valamennyi gazdasági ágazatot, de kiemelt arányban szerepelnek benne könnyűipari, kereskedelmi és szolgáltató cégek.
Online marketingre költhetik a reklámbüdzsék 6 százalékát
A vállalatok fele használja az online médiát reklámozásra. Legtöbben a marketing kommunikációs keret 2-5 százalékát költik Internet-reklámra. Ez az arány azonban várhatóan növekedni fog az előrejelzések szerint, és a 6 százalékot jóval meghaladja a következő két évben a hirdetési megbízásokat adó cégek többségénél. Többek között ezt állapította meg a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója, Bokker Sándor, "Multimédia Barométer" című új kutatásuk alapján.