2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A vállalatok fele használja az online médiát reklámozásra. Legtöbben a marketing kommunikációs keret 2-5 százalékát költik Internet-reklámra. Ez az arány azonban várhatóan növekedni fog az előrejelzések szerint, és a 6 százalékot jóval meghaladja a következő két évben a hirdetési megbízásokat adó cégek többségénél. Többek között ezt állapította meg a Netsurvey Internetkutató Intézet igazgatója, Bokker Sándor, "Multimédia Barométer" című új kutatásuk alapján.

A felmérésből kiderül, hogy az online reklámok helye a hirdetésre használt eszközök körében egyelőre igen hátul van. Az összesítés alapján a legtöbb vállalat által használt eszközök sorrendje a következő: szórólap, nyomtatott sajtótermék, televízió, rádió, internet, közterületi hirdetés.
A felmérésben szereplő vállalatok reklámköltése az egyes médiák között már más sorrendben oszlik meg. Sajtó, televízió, szórólap vezeti a listát, majd mögéjük felzárkózik a közterületi hirdetés.

A nyomtatott sajtót leginkább márkaépítés céljára szokták igénybe venni, ahogyan a televíziót és közterületi hirdetést is. A szórólap, kiadvány, továbbá az online média fő funkciója az információközlés. Az értékesítés ösztönzés legfontosabbnak ítélt médiumai a nyomtatott sajtó, szórólap, direkt marketing és rádió.

A jövőre vonatkozó válaszok némi átrendeződést jeleznek. Kiegyenlítettebb lesz a különböző médiumok használata. A megkérdezettek szerint alig lesz különbség a nyomtatott sajtó és a tévé használatának gyakorisága között, ahogyan az őket követő szórólap és közterületi hirdetés között sem. A harmadik csoportot a rádió, online média és direkt marketing alkotja, szintén közel egyforma gyakorisággal.

A felmérés alkalmával összesen 138 közép- és nagyvállalat döntéshozóját kérdezték meg a marketing-kommunikációról. A minta képviseli valamennyi gazdasági ágazatot, de kiemelt arányban szerepelnek benne könnyűipari, kereskedelmi és szolgáltató cégek.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!