A weboldalakon díszelgő bannereret, hirdetéseket sokak szerint kevesen nézik meg, és nem érdemes a cégeknek áldozniuk erre a célra. Novák ezzel kapcsolatban elmondta: nem feltétlenül az a fontos, hogy minél többen rákattintsanak az internetes reklámra. Ugyanis a márkaépítéshez elég, ha - az óriásplakáthoz vagy szórólaphoz hasonlóan - csak épp a látókörünkbe kerül a hirdetés. "Plusz előnye az online reklámnak, hogy a hagyományoshoz képest lehetőséget biztosít részletes információk beszerzésére is a termékről."
A Kirowski reklámügynökség szakértője szerint a jelenlegi trend szerint a hirdetők a jövőben egyre nagyobb összegeket fordítanak az e-mail kommunikációra. Ez ugyanis - bár kizárólag a fogyasztó előzetes jóváhagyásával működhet - képes személyre szabott ajánlattal, direkt módon megcélozni egy jól behatárolható csoportot. Az online reklámozás legfontosabb ösztönzője az, hogy hányan használják az adott országban az internetet. Az USA-ban 10-ből 5-6 ember tartozik már a felhasználói körhöz, ez Magyarországon egyelőre 2-3 fő tesz ki.
Az mfor.hu korábban beszámolt arról, hogy a VSS befektetési cég elemzése szerint a fogyasztók a hagyományos helyett egyre inkább a digitális médiumok - internet, kábel és műholdas televízió - felé fordulnak, így a hirdetők is növekvő mértékben használják ezeket a médiumokat. Az online hirdetési piac bővülése arra készteti a nagy médiacégeket, hogy jelentős mértékben növeljék internetes beruházásaikat.
Nagy Vajda Zsuzsa
Menedzsment Fórum
Online reklámpiac: a keresőmarketingé a jövő
Bár az online reklámozás már túl van a kezdeti "boom"-on, még mindig igen nagy intenzitással bővül, úgy az Egyesült Államokban, mint Magyarországon is, járt utána az mfor.hu.