2p

A kiskereskedelmi piacon a lassuló növekedés miatt egyre nagyobb szerephez jut a promóció, ezen belül is a leggyakrabban alkalmazott módszer az árpromóció. Ez azonban önmagában nem juttat előnyhöz, a módszer igazán hatékony a reklámújsággal együtt lehet, írja a Napi Gazdaság.

A koncentrálódó kiskereskedelemben mind nagyobb szerephez jutnak az úgynevezett vonal alatti marketing eszközök. Ezek közül a leggyakrabban alkalmazott eladásösztönző eszköz az árpromóció, amelyet azonban ritkán használnak önmagában. A termék elérhetősége is alapvető fontosságú, továbbá hogy megfelelő nagyságú választék álljon rendelkezésre az adott termékcsoportból. Szintén az árpromóciót erősítik a hirdetésre és árukihelyezésre használható állványok vagy a polcdíszítő csíkok.

Bár a vásárlók döntéseinek 70 százaléka már a boltok polcai előtt születik, kutatások szerint ezt – például a promóciós újságokból történő – tájékozódás előzi meg a kínálatról. Jóval visszafogottabb forgalombővülés mutatkozik azoknál a promócióknál, ahol az árengedményt nem hirdették meg a szórólapokban. Nagyon fontos ezen kívül az időzítés is: a szezonális termékek esetében például a főszezonban szinte senki nem engedheti meg magának, hogy ne akciózzon valamilyen módon.

A promóciók eredményessége jelentősen eltérhet attól függően is, hogy milyen erős és jelentős márkáról van szó. Egy prémium márka a szokásosnál kisebb engedménnyel is az alapeladás kétszázszorosára növelheti az eladott termékmennyiséget, míg a gazdaságos árukból egy akció alkalmával sem fogy sokkal több, írja a Napi Gazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!