A hírverők közt szerepel Polgár Judit női sakkozó, Rost Andrea opera-énekesnő és Vizi E. Szilveszter tudós, a Magyar Tudományos Akadémia elnöke. A Magyar Turizmus (MT) Rt., a Malév Rt., a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. és a Budapest Airport Rt. közös projektjének célja, hogy világszerte elismert magyarokkal hirdessék az ország egy-egy jellegzetes turisztikai termékét, a gyógy-, lovas- vagy borturizmust, illetve Budapestet és a Balatont.
[ajanlo=101][igazitas=left/]A reklámok a világ legolvasottabb lapjaiban, valamint Európa legforgalmasabb légikikötőiben, világító posztereken jelennek majd meg. Egyelőre nem lehet tudni, mennyi pénzt emészt fel mindez. 2003-2004-ben a kiemelt reklámkampányokra az MT Rt. közel 400 millió forintot költött. Legtöbbet - 195 milliót - egészségturisztikai reklámokra fordítottak.
Tony Curtis amerikai kampányára 35 millió forintot költöttek, a filmet 3,5 millióan látták. Bár a reklám hatása nem mérhető pontosan, az USA-ból érkező beutazók száma januártól augusztus végéig 15-16 százalékkal nőtt, az e vendégkör által eltöltött éjszakák száma elérte a 314 ezret, számol be a Világgazdaság.
Opera-énekesnővel csalogatják hazánkba a turistákat
Amszterdami megjelenéssel elindult az idei év legnagyobb, globális turisztikai imázskampánya, amely keretében tizenegy ismert magyar reklámozza hazánkat, írja a Világgazdaság.