A válaszadók várakozásai alapján 12 hónap múlva a tőkehiány, az alacsony internet-penetráció, a szakemberek magas költsége fogja jelentősen befolyásolni az áruházak versenyképességét. Emellett kisebb súllyal a fizetési feltételek, a vásárlók ellenérzései, a vásárlások újszerűsége, az általános költségek növekedése továbbra is érzékelhető hatást gyakorolnak az áruházakra. A jelenlegi helyzet és a jövőbeli várakozások összehasonlítása alapján az látszik, hogy az online áruházak várakozásai pozitívak. A válaszadók egyrészt a verseny erősödésére, másrészt az általános költségek, illetve a szakemberek költségeinek növekedésére számítanak.
Optimisták az online áruházak
A hazai online áruházak 84 százaléka úgy ítéli meg, hogy nyereségesen zárja az idei évet és várakozásaik a következő évre is pozitívak, annak ellenére, hogy a verseny erősödésére és az általános költségek növekedésére számítanak - derült ki a GKI Gazdaságkutató Rt., a Westel Rt. és a Sun Microsystems közös felméréséből.