Érdekes jelent zajlott az amerikai foci bajnokság döntőjét követően. A győztes csapat, a Denver Broncos irányítója a pályafutása alatt legendává vált Payton Manninget azonnal letámadták az újságírók, hogy a pályájáról faggassák. A 39 éves sportoló, aki az utóbbi években számos komoly sérüléssel küzdött, szinte biztosan vissza fog vonulni a mostani győzelem után, ám próbálta nyitva hagyni a kérdést a győzelem mámorában. Az őt kérdező újságírónak azt nyilatkozta, hogy a meccs után megiszik jó pár Budweissert. A dolog pikantériája az volt, hogy a díjátadást követően ismét megkérdezték, hogy mit tervez, amire újfent a márkával nevesített sörözést válaszolta.
A köznyelvben ugyan sokan helyettesítik a sört a Budweisser vagy a Bud-ot a sörrel, marketinges körökben mégis komoly meglepetést keltett Manning nyilatkozata. Voltak akik azonnal összeesküvés elméleteket gyártottak, hiszen a Budweisser gyártója, Anheuser-Busch Inbev évtizedek óta a Super Bowl egyik legnagyobb hirdetője. Volt aki azt hitte, hogy valami gerilla marketing akciónak lehettek a nézők szem- és fültanúi, így felmerült, hogy a Budweisser az NFL-nek, vagy magának a sportolónak fizetett ezért.
A vállalat marketing vezetője azonban gyorsan lehűtötte a kedélyeket és a nyilatkozat után nem sokkal a Twitteren jelezte, hogy nem fizettek ezért a megjelenésért. Őket is meglepte, de büszkévé is tette Payton Manning „elszólása”. Természetesen a szakértők azonnal monetarizálták a Budweisser hasznát, és a becsült tévés nézettség alapján 3,2 millió dollárra értékelték a sörmárka kétszeri említését.
Autócsodák milliárdokért
Ha valóban nem történt fizetés, akkor tehát igencsak jól járt az Anheuser-Busch Inbev, akik négy 30 másodperces reklámszpotot is vásárolt a különböző márkáinak (Budweisser, Bud Light, Shock Top, Michelob Ultra). Emellett Helen Miren főszereplésével készült egy 60 másodperces kisfilm is, ami a felelős alkoholfogyasztásra buzdított, és amelynek megjelenését szintén a vállalat fizette. Így az egyik legnagyobb hirdetők voltak az eseményen. Ha a több megjelenés miatt nem is került az átlagos 5 millió dollárba minden 30 másodperc megjelenés, becslések szerint csak a reklámidőért 23-25 millió dollárt így is kifizettek. Ezekhez képest elenyésző összegbe került, hogy a győztes csapat, a Denver Broncos bulijára 50 láda sört is szállítottak.
mfor.hu