|
A Szonda Ipsos 1992 óta havi rendszerességgel méri a közterületi reklámok fogyasztókra gyakorolt hatását. Az általuk megkérdezettek 82 százaléka állítja: megnézi az óriásplakátokat, a rendszeresen autóval közlekedők pedig átlagon felül észlelik ezeket a posztereket. A tavalyi kampányok tükrében a megkérdezettek több mint 30 százaléka emlékezett úgy, hogy látta a kültéri reklámokat. Leginkább a bankok és biztosítók reklámjaira emlékeztek, ennél kicsit kevesebben figyeltek fel a lakberendezési és lakásfelszerelési áruházakat népszerűsítő óriásplakátokra.
A felmérésben résztvevők fele egyértelműen felismerte a Pöttyös Túrórudi "Edd magadévá" reklámját, amikor annak csak egy részlete volt látható számukra. A második helyet a CBA (45,3 százalék), a harmadikat pedig az RTL Klub "Szerintem" kampánya (40,2 százalék) tudhatja magának a teljes beazonosítás kategóriában. A kültéri promóciókra emlékezők nagyon magas hányada (mintegy 70-80 százaléka) össze tudta kapcsolni a hirdetést a márkával (azaz a hirdetővel). Ennél a kritériumnál az autóreklámok és gyógyhatású készítmények hirdetései jártak élen.
Az úton lévőknek legjobban a Matáv "Szabadnap- kedvezmény" szabadtéri hirdetése tetszett, ezt követte - fej-fej mellett - az AVON "Today" óriásplakátja és a Pannosn GSM "Tud ennél jobbat?" hirdetése. A fogyasztóknak leginkább a Pöttyös Túrórudi, a Kaiser, a Pick, valamint a Danone reklámok láttán futott össze a nyál a szájában, és ezek nyomán gondolták úgy, hogy alkalomadtán feltétlen bevásárolnak a termékből.
Európa legerősebb plakátkötődéssel rendelkező országa Ausztria, amely Svájc után a legnagyobb plakátsűrűséggel rendelkezik, és több mint 72 000 óriásplakát-helyet számlál. Horvátországban a közterület kicsit több mint 7 százalékos aránya a reklámtortából európai átlag alatt van. Lengyelország viszont 75 000 plakáthellyel Kelet-Európa vezető plakátországa.
Körte Ildikó Menedzsment Fórum