3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az óriásplakát a televízió és az újságok után a harmadik legkedveltebb reklámeszköz Magyarországon. Olcsósága mellett meglepően hatékony is, a rendszeresen úton lévők több, mint 80 százaléka állítja: megnézi a megaposztereket.


mfor.hu gyűjtés 2.
Az óriásplakát előnyei:
  • Alacsony "zavaró" érték (nem tolakszik be a magánszférába)

  • Nem lapozható át, nem kapcsolható ki, egész nap "működik"

  • Nagy gyakoriság érhető el vele

  • Területileg irányítható, helyi piacokon nagy lefedettséget biztosít

  • Erős és tartós figyelemfel-keltő-hatás

  • Alkalmazhatóak szokatlan kreatív megoldások is, például 3 dimenziós képi megjelenítés.
Forrás: Outdoor Média



A Szonda Ipsos 1992 óta havi rendszerességgel méri a közterületi reklámok fogyasztókra gyakorolt hatását. Az általuk megkérdezettek 82 százaléka állítja: megnézi az óriásplakátokat, a rendszeresen autóval közlekedők pedig átlagon felül észlelik ezeket a posztereket. A tavalyi kampányok tükrében a megkérdezettek több mint 30 százaléka emlékezett úgy, hogy látta a kültéri reklámokat. Leginkább a bankok és biztosítók reklámjaira emlékeztek, ennél kicsit kevesebben figyeltek fel a lakberendezési és lakásfelszerelési áruházakat népszerűsítő óriásplakátokra.

A felmérésben résztvevők fele egyértelműen felismerte a Pöttyös Túrórudi "Edd magadévá" reklámját, amikor annak csak egy részlete volt látható számukra. A második helyet a CBA (45,3 százalék), a harmadikat pedig az RTL Klub "Szerintem" kampánya (40,2 százalék) tudhatja magának a teljes beazonosítás kategóriában. A kültéri promóciókra emlékezők nagyon magas hányada (mintegy 70-80 százaléka) össze tudta kapcsolni a hirdetést a márkával (azaz a hirdetővel). Ennél a kritériumnál az autóreklámok és gyógyhatású készítmények hirdetései jártak élen.

Az úton lévőknek legjobban a Matáv "Szabadnap- kedvezmény" szabadtéri hirdetése tetszett, ezt követte - fej-fej mellett - az AVON "Today" óriásplakátja és a Pannosn GSM "Tud ennél jobbat?" hirdetése. A fogyasztóknak leginkább a Pöttyös Túrórudi, a Kaiser, a Pick, valamint a Danone reklámok láttán futott össze a nyál a szájában, és ezek nyomán gondolták úgy, hogy alkalomadtán feltétlen bevásárolnak a termékből.

Európa legerősebb plakátkötődéssel rendelkező országa Ausztria, amely Svájc után a legnagyobb plakátsűrűséggel rendelkezik, és több mint 72 000 óriásplakát-helyet számlál. Horvátországban a közterület kicsit több mint 7 százalékos aránya a reklámtortából európai átlag alatt van. Lengyelország viszont 75 000 plakáthellyel Kelet-Európa vezető plakátországa.

Körte Ildikó Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!