2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Malév közvetett tulajdonosa az orosz állami Vnyesekonombank lesz, az üzemeltelés pedig az Aeroflottal partnerségben történik - jelentette be Veres János pénzügyminiszter és Viktor Zubkov orosz első miniszterelnök-helyettes a magyar-orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság társelnöki találkozóját követően szombaton Budapesten.

A Malév közvetett tulajdonosa az orosz állami Vnyesekonombank lesz, az üzemeltelés pedig az Aeroflottal partnerségben történik - jelentette be Veres János pénzügyminiszter és Viktor Zubkov orosz első miniszterelnök-helyettes a magyar-orosz gazdasági együttműködési kormányközi bizottság társelnöki találkozója után.

A Malév tulajdonosváltásával kapcsolatban Veres János az MTI kérdésére válaszolva azt mondta, a konstrukciót úgy alakították ki - és ezt az orosz fél is tudomásul vette -, hogy a Malév magyar nemzeti légitársaság maradjon, és ne veszítse el európai uniós repülési jogait. Hozzátette: a Malév új, tőkeerős tulajdonosának bevonásához szükséges lépéseket még a légiközlekedési vállalat január 27-i közgyűléséig megteszik.

A Malév több mint 99 százalékos tulajdonosa jelenleg a két magyar magánszemély többségi, és Borisz Abramovics orosz üzletember kisebbségi tulajdonában lévő AirBridge Zrt. Az orosz állami bank vállalt garanciát a magyar légitársaság privatizációjának szerződéses teljesítéséért és azóta is az orosz bank finanszírozza az üzemeltelést.

Viktor Zubkov orosz miniszterelnök-helyettes a tulajdonosváltás indokaként az eddigi orosz tulajdonos "nem eléggé erős vezetési stílusát" és a pénzügyi válságot nevezte meg. Azt mondta: a Malév "kecsegtető jövő" előtt áll.

A kormányközi bizottsági találkozón áttekintették az orosz közreműködéssel készülő Déli Áramlat-gázvezetékprojektet is. A két társelnök egybehangzóan azt állapította meg, hogy a Déli Áramlat nem versenytársa az európai uniós támogatást élvező Nabucco-projektnek. Veres János a tájékoztatón közölte: várhatóan az év első negyedévében alá lehet írni a Déli Áramlat építéséről szóló magánjogi szerződéseket.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!