A The Wall Street Journal úgy tudja, a Coca-Cola anyacége és annak görögországi palackozóüzeme közösen vennék meg a világ ötödik legnagyobb gyümölcslé-piacán a második legnagyobb orosz gyártót, a Multont, amely hazájában 25 százalékos részesedéssel bír.
[ajanlo=95][igazitas=left/] A Multon megvásárlása jelzi azt is, a beruházási környezet kedvezőtlenebbé válása sem riasztotta el a multikat attól, hogy megvessék a lábukat a 140 millió fogyasztót számláló orosz piacon, írja a The Journal. A PepsiCo például éppen egy évvel ezelőtt kezdte el forgalmazni Tropicana nevű gyümölcslémárkája termékeit az országban.
Az elmúlt évek kétszámjegyű növekedése a Coca-Cola vezetését is meggyőzte arról, a jövőbeni fejlődés motorját a fejlődő piacok, ezen belül is Oroszország, Kína, Brazília és India jelenthetik a kólacég számára. Ezekben az országokban tavaly csak a szénsavas üdítők forgalma 11 százalékkal nőtt. A Coca-Cola reméli, hogy a növekedést a gyümölcsleveket, ásványvizet és más italok gyártó cégek felvásárlásával tovább gyorsíthatják.
Menedzsment Fórum
Orosz gyümölcslégyártót vesz a Coca-Cola
A Coca Cola Company és görög palackozó cége médiaértesülések szerint felvásárolja Oroszország második legnagyobb gyümölcslégyárát, a Multont. Az ügy részletei még nem kerültek napvilágra, de elemzők a felvásárlás értékét 650 millió dollárra becsülik.