A kreatív kampány kialakításakor abból indultak ki, hogy a McDonald's a legfiatalabbak kedvence. Sok vendég kettő és hat év közötti, őket szólítja meg Ronald McDonald bohóc. Ezért a Burger King kampányának kialakításakor az idősebbekre koncentráltak.
A kampány szlogenje a 'Grow up to the flame-broiled taste of Burger King' (Fel kell nőni a Burger King lángon sütött ízeihez) lett. Ezzel igyekeztek szembehelyezkedni a konkurencia gyerekeknek szóló, a kicsiknek Happy Mealt kínáló arculatával.
A 'Jobb mint' kampány azonban nem vált be. Erre utal, hogy a tavalyi évben a McDonald's maradt a piacvezető: a gyorsétterem-lánc 1 527 000 dolláros bevételével megelőzte a Burger Kinget, mely 1 030 000 dollárt ért el.
Az ellenreklámra a hazai viszonylatban a legfrissebb példa a Westelnek a Vodafone reklámjaira reagáló új stratégiája.
Kapcsolódó anyag
A totális reklámháború és az etika
Összehasonlító reklámok: miért nem működnek
Al Ries, a neves marketingszakember szerint a reklámozásban az egyik legnehezebb feladat megszerezni és megtartani egy területen a vezető szerepet.