1p

Al Ries, a neves marketingszakember szerint a reklámozásban az egyik legnehezebb feladat megszerezni és megtartani egy területen a vezető szerepet.

A kreatív kampány kialakításakor abból indultak ki, hogy a McDonald's a legfiatalabbak kedvence. Sok vendég kettő és hat év közötti, őket szólítja meg Ronald McDonald bohóc. Ezért a Burger King kampányának kialakításakor az idősebbekre koncentráltak.

A kampány szlogenje a 'Grow up to the flame-broiled taste of Burger King' (Fel kell nőni a Burger King lángon sütött ízeihez) lett. Ezzel igyekeztek szembehelyezkedni a konkurencia gyerekeknek szóló, a kicsiknek Happy Mealt kínáló arculatával.

A 'Jobb mint' kampány azonban nem vált be. Erre utal, hogy a tavalyi évben a McDonald's maradt a piacvezető: a gyorsétterem-lánc 1 527 000 dolláros bevételével megelőzte a Burger Kinget, mely 1 030 000 dollárt ért el.

Az ellenreklámra a hazai viszonylatban a legfrissebb példa a Westelnek a Vodafone reklámjaira reagáló új stratégiája.


Kapcsolódó anyag

A totális reklámháború és az etika

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!