2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyarországi újautó-piac közel felét 5 autómárka uralja. Februárban közülük is az Opel volt a legnépszerűbb a vásárlók körében. A "villámos" márkából összesen 679 gépkocsit értékesítettek, amellyel 11,3 százalékos piaci részesedést szereztek meg – derült ki a Jato Dynamics összesítéséből.

Az Opelt a Ford, a Volkswagen, a Skoda és a Suzuki követi. Az öt márka a teljes piac 49,1 százalékát magáénak tudja. A szereplők nem, csak a sorrend változik ha csak a személygépjármű-eladásokat nézzük. 2014 februárjában 5017 darab új személygépkocsi, valamint 950 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba. Az eladások 76 százaléka céges, a magán mindössze 26 százalékot tesz ki. A magánszemélyek körében a Dacia a legnépszerűbb az összes eladás 46 százalékával, őt követi a Suzuki 41 és az Opel 35 százalékkal.

Bár a személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly februári számoknál 30 százalékkal, a kishaszon-gépjárművek esetén pedig 18 százalékkal magasabb, a hazai piac továbbra sem tudja megközelíteni a válság előtti évek értékesítési volumenét, 2008 második hónapjában ugyanis 14 299 db személyautó és kishaszon-gépjármű talált gazdára.

Személyautó-típusokra lebontva magasan a legkeresettebb kocsi a Skoda Octavia volt, amelyből 368 talált gazdára, lényegesen több mint a magyarok korábbi slágertípusából, a Suzuki Swift-ből, amelyből 194-et értékesítettek a hazai kereskedések. Őt követi fej-fej mellett a három német alsó-közép kategóriás modell, a Focus (159 darab), a Golf (158 darab) és az Astra (155 darab). A top 10-ben tartja helyét a Suzuki SX4 (152 darab), a Dacia olcsó terepjárója, a Duster (140 darab) és a Volkswagen kisautója, a Polo (121 darab). A felső-közép kategóriát a Ford kifutó modellje, a Mondeo (121 darab) képviseli, és a 10. helyre fért fel az Opel Corsa is 104 eladott darabszámmal.

A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladását nézve a Fiat Ducato végzett az élen 83 értékesített gépkocsival. Őt követi a Toyota Hilux (76 darab), majd a három francia gyártó, a Peugeot Boxer (48 darab), a Citroen Jumper (48 darab) és a Renault Master (44 darab), illetve ez utóbbival holtversenyben a Volkswagen Amarok.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!