Az Opelt a Ford, a Volkswagen, a Skoda és a Suzuki követi. Az öt márka a teljes piac 49,1 százalékát magáénak tudja. A szereplők nem, csak a sorrend változik ha csak a személygépjármű-eladásokat nézzük. 2014 februárjában 5017 darab új személygépkocsi, valamint 950 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba. Az eladások 76 százaléka céges, a magán mindössze 26 százalékot tesz ki. A magánszemélyek körében a Dacia a legnépszerűbb az összes eladás 46 százalékával, őt követi a Suzuki 41 és az Opel 35 százalékkal.
Bár a személygépjárművek esetén ez a forgalomba helyezési mennyiség a tavaly februári számoknál 30 százalékkal, a kishaszon-gépjárművek esetén pedig 18 százalékkal magasabb, a hazai piac továbbra sem tudja megközelíteni a válság előtti évek értékesítési volumenét, 2008 második hónapjában ugyanis 14 299 db személyautó és kishaszon-gépjármű talált gazdára.
Személyautó-típusokra lebontva magasan a legkeresettebb kocsi a Skoda Octavia volt, amelyből 368 talált gazdára, lényegesen több mint a magyarok korábbi slágertípusából, a Suzuki Swift-ből, amelyből 194-et értékesítettek a hazai kereskedések. Őt követi fej-fej mellett a három német alsó-közép kategóriás modell, a Focus (159 darab), a Golf (158 darab) és az Astra (155 darab). A top 10-ben tartja helyét a Suzuki SX4 (152 darab), a Dacia olcsó terepjárója, a Duster (140 darab) és a Volkswagen kisautója, a Polo (121 darab). A felső-közép kategóriát a Ford kifutó modellje, a Mondeo (121 darab) képviseli, és a 10. helyre fért fel az Opel Corsa is 104 eladott darabszámmal.
A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kishaszon-járművek eladását nézve a Fiat Ducato végzett az élen 83 értékesített gépkocsival. Őt követi a Toyota Hilux (76 darab), majd a három francia gyártó, a Peugeot Boxer (48 darab), a Citroen Jumper (48 darab) és a Renault Master (44 darab), illetve ez utóbbival holtversenyben a Volkswagen Amarok.
Szász Péter
mfor.hu