A kíméletlen küzdelem ellenére a diszkontárakon kínált jegyek immár nem csak a fiatal és szegényebb utazókat csábítják, de mind több cég veszi igénybe ezen társaságok szolgáltatásait, derül ki az ELFAA szerdán közzétett tanulmányából. Ennek is köszönhető, hogy az elmúlt fél évtizedben éves átlagban 35 százalékos bővülést tudott felmutatni a szektor.
[ajanlo=64][igazitas=left/]Emellett más számok is mutatják a fapadosok előretörését: így 2000 és 2004 júliusa között megtízszereződött az olcsó utakat kínáló légitársaságok kapacitása, a négy évvel ezelőtti 750 ezerrel szemben ma 7,5 millió "üléssel" rendelkeznek. A diszkont-járatok megjelenése a hagyományos társaságok szolgáltatásait igénybe vevő utasok számára is előnnyel jár, mivel azon a desztinációkon, ahol a fapadosok is repülnek, általános áresés tapasztalható, vélik az ELFAA szakemberei.
Az elemzés cáfolja a konkurensek fapadosokkal szembeni vádját, nevezetesen azt, hogy a regionális támogatásoknak köszönhetően tudnak ilyen alacsony árakat kínálni. A társaságok ugyan valóban igyekeznek kihasználni minden legális lehetőséget, de eredményességük a hatékony működésnek, illetve az egymást közt létrejövő stratégiai együttműködéseknek tudható be. Utóbbira példa azAir Berlin és a Niki kooperációja.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Korszakváltás előtt az amerikai légiipar
Jövőre tovább csökkenek a fapados járatok árai
Csak néhány fapados marad meg Európában
Öt év múlva már tízből négy utas repülhet a fapadosokkal
Az olcsó légitársaságok európai szövetsége (ELFAA) szerint töretlen a szektor növekedése, és az évtized végére a fapadosok jelenlegi 24 százalékos piaci részesedése 40 százalékra emelkedik.